Annandag jul

Vaknade upp rätt sent denna morgon. Har vart två tuffa dagar bakom mig så en rejäl sovmorgen satt verkligen inte fel :)
Palle kontaktade Mackan rätt omgående efter att vi stigit upp. Bestämde en tid för att åka och handla kvällen mat tillsammans. Det skulle bli Grekisk mat så jag antog redan vid bestämmelsen att jag var köksmästarn denna kväll :) Handlade lite andra godsaker, efterrätt som skulle bli friterade banander med glas och sås i form av varma hallon/ blåbär :) Och så klart mina älskade fikon ;$

Hemma igen satt Pallen vid darren och jag minns inte vad jag gjorde.. Antar att det hade med hushållet att göra.
I alla fall så skulle vi dit vid fyra redan. Orkade verkligen inte fixa mig. För det första så hade jag ingen lust och för det andra så var min axel fortfarande inflammerad.. "/ men Pallen hade sina myskläder på sig så jag behövde inte skämmas  ;)

Hos Mackan och Sara var det mys. Började med en liten rundgång för att se hur deras lägenhet var julpyntad. Mackan ville att jag skulle spela något dataspel som han gjort själv. Dock var det massa frågor om kvällen, som var för en festkväll och inte en mysig par- kväll.. Jag skulle ha 1,78 % kul eller vad det var och hade nog någon liten procent rackare att jag skulle få stryk för att jag var så kelig.. Men som sagt, det var inte tal om att jag skulle bli fullast, gå hem sist eller dansa mest ;)

Därefter fick jag sätta igång med maten. Hade Sara till min hjälp.. Men hon var ingen baddare i köket som hon sa.. Men hon var absolut till hjälp. 1600g köttfärs var uppplockat.. vilket jag visste att det skulle bli för tok, för mycket.. Men Sara sa att jag skulle göra upp allt och så blev det. Dock hade jag bara Biffteki krydda så att det räckte till 1/2 kg..så jag fick göra egna biffar av resten.
Sara var väldigt imponerad över mina egna biffar.. Dem var skitgoa tyckte hon och jag hade verkligen inget negativt att säga om dem jag heller.
Hade pillat ner lite fetaost och lite olivbitar. Kryddorna bestod av det som gör den grekiska touchen ;)
Friterade klyftpotatis och hade Tsatziki därtill.
Jag åt mig helt proppmätt så efterrätten fick vänta en bra stund..
Vi spelade lite vem vill bli miljonär innan den, började även på ett annat spel om par. Jag och Palle har känt varandra i 1 år lite drygt men vi hade rätt så bra uppfattning om varandra ändå.

Bananerna friterades av Mackan.. Dock fasta dem i fritöskorgen så det blev lite mer av gegga av det. fast knaprig gegga..hur jag nu kan få det till det.. Jag tog i alla fall icke friterade bananer och hade glass och varm bärsås till det. Gottigottgott :D

Spelade dessutom Med andra ord även denna kväll. Pallen och Mackan var ett team första vändan, men dem känner varandra på  tok för väl för att jag och Sara skulle ha någon chans. räckte att de sjöng en raf så visste den andra vad det var frågan om.
Vi bytte lag, och jag var denna gången med min Palle. Vi vann :D

Får tillägga att i hälsoskalan så var denna kväll inte rikigt min.. Kände mig lite kass. armen värkte och magen betedde sig som aldig förr.
Nu när jag sitter här förkyld och jävlig så förstår jag varför jag var hängig den kvällen.
Blev en rätt så tidig hemgång. Sara skulle jobba dagen efter och jag var trött så runt elvatiden begav vi oss hemmåt igen.
Satte på något program på darren tills vi somnade.

Ja det var väl denna dag de :) Mysig, men som sagt.. hade jag mått lite bättre så hade det vart mycket bättre..

2008-12-28 @ 21:06:47 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0