Fredag

Idag kom Pallen till Göteborg för att vara hos Sajsa ett dygn, julshoppa lite och mysa på Liseberg.

Dagen började väldigt knasigt. Jag skulle precis hoppa på spårvagnen när restaurangchefen ringde och bad mig sjukanmäla mig.. Hur låter inte det?!
Jaja i vilket fall gjorde jag som han sa och åkte in till stan ändå för att ha ett mindre möte om vad som försigår på stället och hur det kommer att bli i fortsättningen..
Chefen hade tydligen inget annat än skulder och i och med det, massa personer som var irriterade på honom.
Det hade vart farligt för mig att vara kvar där och restaurangchefen, Dennis tyckte att det var bättre att jag höll mig undan. Sen visste man aldrig när man fick sin lön.. och pengar är ju den enda anledningen till varför man jobbar.

Lite trisst början på "jullovet" kändes det som.. Eller ja, nu har jag tillsvidarelov.. vilket inte är det roligaste kanske. Men det blir till att söka nya jobb helt enkelt.. :)

Jaja nog om det. Runt fyra träffade jag Palle i stan och vi började jakten på julklappar. Visste redan sen innan en sak som jag tyckte om, en perfym.. men sånt vågar man inte alltid köpa, det är ju väldigt personligt. Så jag fick ta med Palle till brothers så att han fick lukta på den och som jag misstänkte så föll den även honom i smak.
Skulle aldrig ha visat, kunde lika gärna köpt den och hellre tagit med han till en affär efter för att lukta.. nu är det ingen hemlis längre "/  Men valde ändå att vänta med att köpa den, kunde ju dyka upp något mer intressant :)

Vi gick en liten stund i stan tills vi drog till La crossiant och tog en fika. Stället jag numera kallar "flygande JAcob" eftersom de ALLTID har det i sin lunchmeny ( jobbade precis ovanför innan). Därefter drog vi dojjorna åt Lisebergshållet.
Vi hade lyckats att få med oss Joakim och Susanna dit, vilket inte var annat än trevligt. Dock var det väldigt kallt..
Vi var där en timme innan de skulle komma, men den timmen fick vi ganska snart satt sprätt på. Palle hade nämligen glömt av att fylla på parkeringsslanten på bilen. Det var bara att gå tillbaka och lägga i lite mer slantar och sen traska boråt igen.
Liseberg är alltid så mysigt på jul. Det behöver inte vara jul i luften där för att komma in i stämningen. Pallen var riktigt imponerad över lotsas snön det hade på ett parti. Joakim och Susanna träffade vi efter ett inryck från  min sida. Grabbarna hör tydligen jövligt illa när vi skulle mötas, inte ett rätt.. så jag fick ringa och ordna upp ; P

Vi  kollade runt lite i de olika stånden, i butikerna och i träden o ja, har ni vart där så vet ni att det finns mycket att titta på :)
Tog oss en mugg glögg dessutom och det smakade inte helt dumt. Rös av den lilla värmen som Glöggen gav, tårna hade fryst fast i skorna och fingrarna kunde jag inte längre känna..

Susanna skulle möta några andra kompisar så när vi druckit upp bestämde jag och Pallen oss för att dra hemåt. Vi hade ju redan sett allt en gång och hade igen energi eller värme kvar till att gå ytterligare ett varv.

Jag ringde hem till brorsan och fick numret till Pizzerian och beställde kvällsmat.

Kvällen blev lugn och mysig. Kollade på Simson the movie och åt kebab ;D mm mm mmmh!!

Sen var där inte så mycket mer att tillägga den dagen mer än ett par bilder som kommer nedan :)


2008-12-23 @ 14:46:10 Min dag Permalink


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det var verkligen länge sedan :/ hoppas du har haft en underbar jul!

saknar dig

2008-12-25 @ 14:04:30
URL: http://mariavonrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0