Helgen

Fredag

I Fredags bar det väg till Överlida i vanlig ordning när Fredagen var kommen. Bussresan gick bra, var väldigt trött bara men är det något man kan göra på en buss så är det ju att sova ;P

Väl framme i Kinna så såg jag precis 371 åka iväg.. Missar den med 2 minuter, dumt "/ Så fick sitta ute och frysa en hel timme innan nästa buss kom. Det regna ute så jag kunde heller inte ta mig någon stans " går jag ut o blir blöt fryser jag ännu mer" var väl ungefär så tankarna gick.. .

I Överlida möttes jag av Pallen som stod med bilen redo att glida iväg till affären i Mjöbäck, skulle ju ha något gott att äta under kvällen. Fick bli tacos för omväxlingsskull ^^

Vi gick och la oss en lien stund och Pallen somna och medan han vilade en stund gick jag upp och fixa maten. Man vill ju inte väcka någon som sover bara för att göra lite mat, något enkelt som tacos fixar jag ju lätt själv :) fick när jag var färdig liv i Alx som var förvånad över att ha somnat och att jag hunnit göra mat redan. Men  gör man inte för sin älskade <3

Efter maten åkte vi hem till Lena och Bengt för att kolla på idol i vanlig ordning. Lille Måns var på besök och vi hann busa lite med honom innan det var läggdax. Sajsa hade med sig lite julgodis som jag bakat och Bengan ställde fram vindruvor, kärleks mums och kaffe. Haha får inte glömma att han kom med vatten när kaffet var upp drucket heller, tror han räkna att jag drack sex glas vatten den kvällen eller något ^^ söt ;P

Idol var bra som vanligt och som vanligt kommer det även ett separat inlägg med tankar och resonemang av kvällens program.

Runt elva halv tolf kom David och Sophie för att hämta Måns och vi drack lite glögg och snackade. Pallen skulle visa David "bestefar", som är med i Grotesco.... Så söt när han ska visa massa klipp hela tiden och det räcker inte med en person, alla ska se det ;)

Efter det var det hemgång och läggdax. Mysig kväll :)



Lördag

Jag vet inte vart tiden tog vägen fram till halv fyra då jag börja fixa mig inför julbordskvällen, men halv två åt vi i och för sig frukost så det förklarar väl en hel del ^^ Det var nog gött med en slapp dag innan kvällen, med facit i hand så var det de enda rätta ;)


Gjorde oss i ordning och tog som vanligt nga kort, Pallen är Alx "kameran" Johansson, så det blir lätt så ;) Bilder kommer nedan.

Vi tog bilen bort, det regna lite så ville inte paja frisyrer osv. sen skulle Pallen dricka en öl till maten Var det sagt.. haha resultatet kommer snart ;)

Fanns massa mat att välja på och mätt var man också. Vi satt med Alx vad jag tror, favvis jobbarkompisar, Torleif, Mattias och Stefan med respektive. Var nog allt lite stelt i början, sen drog Palle och Stefan igång och Torleif satt som spritpolis och kontrollerade att det rann ner en bra mängd, dock tjata han på mig rätt mycket.. drack väl knappt en cider ens en gång..

Jag hade inga som helst förväntningar på kvällen men blev heller inte besviken. Alx och Stefan drack ikapp och den ena var nog inte fullare än den andre, dock fortsatte vi hos Mackan senare och även där fick sig Pallen en stark skvätt, och antar att det var maximalt intag gör grabben den kvällen. Tro mig han var rätt så tokrak där hemma också ;)

Till festen nu igen, under hela middagen var "diesel brothers" där och underhöll oss med deras musik, trummisen som för övrigt skötte snacket hade en hel del klämmiga vitsar att dra.

"på en firmafest så var Leif säger vi att han heter där och så hände en annan historia som jag inte minns, men full som han var när han skulle köra hem, satte han sig i bilen direkt och vevade ner rutorna för att få lite frisk luft. Strax bakom körde polisen ikapp och stannade honom. Polisen kom fram till förarsidan och kikade in "här luktar sprit tycker jag"

"- aha.. sa gubben och vevade upp bilrutan tills det var ca en centimeter kvar, är det bättre såhär?"

haha ja det var en av fler roliga historier har drog under kvällen, musiken bestod till stor del av snapp visor också, mycket underhållande  ;P

Smådetaljer som var rätt lustiga drar jag inte upp här och nu ;) Det får vara våran ensak.. haha..


Sajsa svartvit bild



 



Sajsa med koftan :)




Min älskling<3






Söndag


Sov väldigt länge i morse, Alx var pigg konstigt nog, så mycket boosande det blev för hans del. Jag hade ont i skallen, o ändå hade jag inte druckit något... så det kändes ju sådär :P

Vi drog i alla fall på oss kläder, myskläder ska jag tillägga och drog bort till Jonas och Amanda för att kolla på fotboll. Kebab stod även på schemat för dagen och tanken var att vi skulle tillbaka och kolla på en match till efter att vi vart o hämtat pizzan, men vi var så sega så vi åkte hem istället. Käka upp och det var som vanligt en himmelsk upplevelse att äta kebab :$

Vi kollade lite på Tv och jag gjorde ordning lite kvälls mys, egna chips och pepparkakor som jag la ner lite extra arbete på ;) drack lite glögg och kollade på parlamentet, hål i väggen och Wallander JMysig kväll J

Sen var det läggdax, skulle ju upp tidigt för att åka till jobbet....



Sajsa pynta pepparkakorna :$ <33
2008-12-01 @ 22:41:10 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0