Idol 2008, fredagsfinal

Återigen var det dax för fredagsfinal i idol. Denna gång med gospeltema under ledning av Carola. Själv är hon inte, och har aldrig varit en idol för mig. Visst lyssnade man på Carola när man var liten, men det var någon låt sådär.. Och som någon sa " sluta upp med bäbis-snacket, du skämmer ut dig".. ligger väl något visst i det uttalandet kanske..

I alla fall så var det som vanlig roligt och bra. Tycker man om programet brukar det vanligtvis inte vara några större besvikelser, nu spelar det ju egentligen ingen roll vem som åker ut...

Den som klarade av detta tema bäst var såklart Kevin, med hans röst som verkligen är gjort för bland annat såna här genre, kan det inte bli annat än bra i alla fall, men detta var mer än bara bra.
Robin B imponerar ständigt nu och det är absolut inte långt kvar till finalen nu. Lite tråkigt att kören överröstade honom lite väl mycket, man vill ju höra idolen och inte kören, för det är idolerna man sätter betyg på. Pluset är väl att han rörde sig och släppte verkligen loss denna kväll.
Alice, Alice Alice... Detta går åt helt fel håll. Hon borde absolut börja fokusera på sitt mål just nu, och det är ju såklart att nå ända fram till finalen i globen den 22 december. Men det är lite väl motigt just nu och inte speciellt roligt att lyssna på..
Johan skötte detta bättre än vad jag förväntat mig. Jag trodde helt ärligt att detta skulle bli katastrof, men så illa var det faktist inte. Men som jag nämde förra gången, nu är det Johans tur att lämna..

Finns näl inte jätte mycket mer att tillägga på deras framträdande. En grej jag kan kommentera är ju Johans fans...
Personligen skäms jag nästan för hur småtjejerna reagerar. Speciellt tjejen som blev uppdragen på scen. Herregud säger jag bara, om 3 år när hon vuxit till sig lite så kommer hon skämmas rätt så mycket för det tillfället. Och ett uttalande hon gjorde efter programet "jag älskar Johan mer än min familj".. haha, ja då vet hon inte vad kärlek är och verkar inte kunna skilja kärleken åt.. Men det är väl också en sak hon inser när hon mognar till. Men riktigt pisnamt var det...

Röstningen var helt enligt min plan och Johan Palms fans satt kvar i tårar efter att han röstats ut. Men det är inte mer än rätt, han borde åkt ut för längesen. Eller jag hade velat se Robin Eriksson istället för Johan nu i topp 4 striden..
Så nu är det Alice, Kevin och Robin kvar.

Alice och Kevin har väl vart favoriterna under hela programet och Robin Bengtsson har hängt löst både en, två och tre gånger.. Nu blir det spännande. Robin Bengtsson gör ett mer starkare och mer känslosamt intryck än vad Alice gör så jag hoppas att det blir Kevin och Robin i final. Kevin är ju såklart redan satt där, hade förvånat mig fruktansvärt mycket ifall han åker ut nu på fredag..
Men enligt mig själv så hade det vart kul att se Kevin och Robin i finalen i globen den 22:a December  = )




skämmer ut sig...





Fredagens Dagsform, antar att Kevin inte var med på grund utav att han är en given finalist..
2008-12-01 @ 23:30:25 Idol 2008 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0