Idol Finalen 2008

Först vill jag be om ursäkt över det uteblivna inlägget för förra veckans idol program, men jag hade verkligen ingen ork för bloggen över huvud taget. Men nu är den på fötter igen och här kommer en rad med försenade inlägg över helgens bravader.. dock inte i detta inlägg, och nedan följer mina kommentarer av idol 2008.

Då Var finalen avklarad och 2008 idolvinnare är utsedd..

Det kändes lite dumt när man satt och tänkte på finalisterna precis innan det skulle dra igång.. det kändes faktist helt galet. Dålig kvalité eller hur jag ska uttrycka mig. Dem kändes små. Alice är 17 år och känns inte så mogen i mina ögon och Kevin är ju såklart väldigt begåvad med sin otroliga röst, men han är tyvärr inte orginell. Kanske på sitt sätt som en otroligt glad och sprallig människa, och han ska verkligen ha några "baggar" för sin utveckling av det svenska språket.

Daniel Lindström, Marie picasso och de andra finalisterna är några år mer erfarna av livet än vad i alla fall Alice är. Visserligen så var Agnes inte över 20 hon heller, men konkurransen de året höjde nog ålderssnitten en del.
Lite det jag vill framföra nu är väl att Alice är rätt så utesluten i mina ögon även fast hon sjunger fint.

Nu med facit i hand så hade jag hellst av allt velat se Robin Eriksson i finalen, kanske med Sepideh... tjejen som gång på gång fick kritik av juryn fast att hon hade den vassaste rösten av dem alla i tjejgänget.. Åren satt hon på och hon kändes mogen..
Men nu är det som det är och det är inget jag kan göra något åt.
Måste tillägga att jag vart lite besviken när Robin Bengtsson åkte ur förra veckan. Trodde verkligen inte att han skulle gå så långt, men när han ändå var så nära så kunde han fått stå i globen tillsammans med Kevin.. men icke det heller..

Var lite knepigt att vi TV:tittare inte fick se när de övriga idolerna gjorde ramträdanden.. Anna och Johan fick man en liten snutt av i eftersnacket men inget av de andra, väldigt synd!

Idol-låten sjöng nästan Alice bättre än Kevin, men det skillde absolut inte mycket mellen de bådas framförande om man jämför med Amanda Jensen och Marie Picasso förra året...

Jag har inte jättemycket kommentarer i övrigt om finalen mer än jag nämt här och nu.. vi har alla olika uppfattningar, men för mig så kändes finalen inte riktigt rätt detta år.
Höjdpunkten måste ändå vara att det var väldigt många duktiga personer i året.. Den ena var verkligen inte den andre lik osv.. Sen juryn, absolut mycket bättre än de förra.

Som Jideh även nämnde, det blir ett idol 2009 och det ligger i luften om juryn blir kvar. Får verkligen hoppas det sträcker upp näven och hämtar ner platserna bakom disken :)



2008-12-15 @ 18:55:57 Idol 2008 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0