Lördag

Vakna upp sent i lördags, klockan var nog närmare elva när vi gick upp. Gjorde iordning lite scones som blivit en helgvana nu för tiden, men det är ruskigt gott så vi får väl äta det tills någon av oss tröttnar. Känns som helg när man kan lägga ner lite extra tid på frukosten. Annars blir det ingen alls eller ngt snabbt som en macka eller frukt.

Snön låg kvar och jag skulle äntligen få komma ut i snön o göra snögubbe, trodde jag....
Blev ledsen och besviken när det inte var kramsnö ute, gick o krama till en boll men inte att rulla den så att den blev strörre. Efter en stor besvikelse och några snöbollskast så gick jag och Alx in igen. Gjorde ordning mig för att åka iväg till något mysställe som ägs av en dansk. Lena (Alx mamma) hade några av sina och hennes målarkompisars tavlor upphänga i ett rum där borta. I de övriga rummen var där en massa keramikfigurer, massa tomtar och porslin och ja du.. Te sorter, marmelader... osv.. ! Vi kollade runt på allt och både jag och Pallen hittade varandras kopior i en del figurer minsan ;)
Vi avslutade med lite fika. Våffla med grädde och sylt blev det för min och Alx del, och äppelskivor som var friterade med sylt och grädde körde Bengan o Lena på. Mumsigt.
Hann med lite kort där borta ocksså;




Jag och Alx fikar :) mys <3





Bengan och Lena, tagning 3.. (svårt och hålla dem öppna vid blixt, då gäller det att spärra upp ordentligt)



Efter fikat åkte vi hemåt, Alx och jag hoppade av hemma hos oss för att ta bilen bort istället.
Sen var vi bjudna på mat hemma hos dem tillsammans med en myskväll som bestod av spel och en film, Mamma Mia.
Spelet hörrni, det vann såklart jag ;D
Krävdes en djup källa av fantasi och den tycktes jag ha grävt fram trots allt.. Var nästan säker på att Palle skulle skrapa hem vinsten med sina otroliga fantasier och sitt enromt tok stora ordförråd.. men icke ;)

Mamma Mia hade jag sett tidigare men den är mysig och tåls att se igen, var ju ett tagsen så det kunde jag allt stå ut med :)
Bengan bjöd på torkade fikon, och det var minsann inget att leka med. Ruskigt gott.. den första gick lite åt laktrits hållet, eller så fantisera jag för att det skulle kännas som godis, men det blir något på inköpslistan framöver, imon.. för då ska jag o bror handla lite inför veckan :)

Och det verka inte vara nog om TV när vi kom hem, blev ett och annat avsnitt av "en ängels tålamod" med Peter Settman, ruskigt bra och Pallen är nog glad att jag nästinpå tjatat hål i huvudet på honom för att få ner det.. :$ Om nu ligger han till och med och tittar på veckorna utan Sajsa, så jag missar några avsnitt "/ Får ge igen på något vis, eller ?




En ängels tålamod



2008-12-15 @ 20:21:55 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0