Måndag


Idag åkte jag från Överlida.
Morgonen gick kanonfort och halv, 15 minuter från att jag skulle gå stod jag fortfarande i pyjamas och hade inte sminkat mig, brått blev det men jag hann ;)

Bussen var seg och alla skrikiga småungar gapade så det fanns inte utrymme för någon bussvila alls.. Och den andra bussen till Göteborg sen hade en del märkliga saker för sig. Han backade ut på vägen och stod där i 10 minuter innan han körde in och plocka upp oss.. Sen var bussen skitkall så där kunde jag heller inte somna utan att bli påmind över hur jävla kallt det var.
I Göteborg var det raka vägen till Jobbet, som jag inte kallar de längre, sa upp mig och fick sluta på direkten. Därefter åkte jag hem och försökte smälta vad jag precis gjort, satte mig vid datorn och sökte lite nya jobb. Ringde ett för att det inte fanns annat än ett telefonnummer och på onsdag ska jag dit och provjobba. Är en restaurang i Göteborg, Underbar heter den, får vi se om den är det också när jag kikar in på onsdag.

Annars kom pappa hem och vi snacka.
Var en vända i stan också för det lite mer sociala, var dock rätt så trött så åkte hem rätt snart efter att jag kommit dit. Hemma satt min faster Lia vilken var en positiv överraskning. Kul att hon kommer hit, får gärna bli oftare.

Sen suttit här och pratat med Alexander och uppdaterat min blogg :) Snart är det läggdax, men det är inte lätt att känna sig trött. Första natten utan Alx är alltid den jobbigaste "/ Men den kommer nog gå bra :) får sätta på en film eller något. är ju ledig imon. Så då tänkte jag ut o gå direkt när jag slår upp ögonen. Kanske bort till smycke o köpa lite frukter och sånt ;) SMycke är ju där ja växte upp i Göteborg ;) <3
Alx, påminn mig om den thailändska take away restaurangen eller gatuköket där kikki bor, så ska ja ringa henne imon o höra hur man tar sig dit lättast.
Så imon, fråga gärna ifall jag vart ute, så jag känner pressen ;)




Den vackraste <3

2008-12-01 @ 23:41:30 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0