Tisdag

I morse var jag toktrött när klockan ringde, fatta inte vart natten tagit vägen. I och för sig så somna jag rätt så trögt igår. Var rätt pigg när jag la mig och låg och tvinga mig till sömns vilket är helt onödigt, funkar ju aldrig. Fredde kom ut o skulle byta kanal på viasatboxen. Vissa kanaler är tydligen kopplade från TV:n i vardagsrummet till hans sovrum.

I vilket fall så skötte jag tiden oerhört bra, var klar en kvart innan jag beräknat och spårvagnen var snabb och smidig och jag var på jobbet 20 minuter innan jag börja. Tog en kopp kaffe och satte på TV:n. Sen kom kocken ut och så snacka vi lite om matallergier eftersom det är en av mina största fiender ...
Sen var chefen rätt så sur idag med. Han skällde ut diskpojken efter noter och efter ett jävla liv så var han sparkad.. Skumt tänkte jag, vad är det för jävla sätt lixom? Aja i vilket fall så ringde han tillbaka honom sen och skrattade och lotsades som om allt vorre toppen igen. märklig typ, han skryter och är värre än min förra chef och då är det fan illa.. Kocken och restaurangchefen snackar vidare bakom ryggen på honom och jag står tyst och lyssnar brevid som ett litet ljus. Dem förklarar visserligen ett och annat för mig så att jag ska vara "beredd" ifall han i framtiden har något otrevligt att säga mig.. men det borde inte hända enligt kocken och skulle det göra det så är han min back-up och det känns tryggt. Vi är dem enda svenskarna på stället och därför får vi hålla ihop. Haha gubben är la 55+ men otroligt ung i sinnet ^^

Glömde nämna att han skicka hem den andra tjejen också, plus disk pojken så jag skötte placet all by my self vilket var rätt skönt, då hade man att göra i alla fall :)

Efter jobbet handla jag mat, satte mig på spårvagnen prata med min syster och kom hem, städat och lagat mat och nu sitter jag framför darren och bloggen och som igår snart ska fixa lite kort. Syrran ska skicka över några på Cazper, min syster son, som jag ville ha med på framkallningarna så det blir en dags fördröjning.

Har även förhandlat fram en dag till att övningssköra så på torsdag blir det dax. får vi se hur det går. Vi kom överrens om att börja på en parkering för att känna bilen lite, men förhoppningsvis blir det en sväng utanför parkeringen..

Idag köpte jag mina efterlängtade fikon också, Bengans fel att jag är tokig i det. och dem är nästan slut så får köpa nya imorn :$

På fredag kommer min Palle =D <3 underbart!! synd att det bara är tisdag idag "/.. men kvällarna verkar ju gå av bara farten så förhoppningsvis så går det snabbt :)




Förstår varför Pallen grimarserar när han ser dessa. dem ser ju inte så roliga ut, men smaken.. mm mmm mmmh ;D
2008-12-16 @ 19:52:22 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0