Torsdag

Galet vad trött jag var när jag gick upp. Kocken på jobbet fråga ifall jag fått stryk... snacka om att se sleten ut.. va helt "påsig" under ögonen..
Tryckte ner några koppar kaffe och sen vart jag lite piggare.
Var rätt skönt på jobbet idag, chefen var ledig på förmiddagen och kom inte innan halv två. Och efter det blev det liv..
Jaja, kocken o Restaurangchefen funderar på att öppna nytt så de slipper allt gnäll och en amatör chef som absolut inte vet hur man driver ett ställe, och jag blev inbjuden till jobb i så fall och det känns ju bra!

Det som är mest roligt är alla stammisar på restaurangen. En frågar alltid vad det är för fisk, och såklart säger jag rätten men fisksorten får ja inte kläm på ;) och det får jag en ironisk känga av. Valde visserligen att variera sig idag med en kebabtallrik och undra istället vad det var för kött, Kebab? sa ja .. haha vart ju fel ändå :$

Den andra tjejn tycks ha fått sparken.. det sa kocken i alla fall och det var ju lite trisst.. "/

Efter jobbet gick jag runt i stan. Skulle på en julklappsjakt och tänkte försöka hinna med att köpa till Pallen innan imorn, men blev inte riktigt klar med det tyvärr. Mer lycka hade jag med klappen till personen på min lott  :) så nu är den klar och även det lilla rimmet, men får nog ta en funderare på en ny, den är ju inte förstaklassig direkt ..
Fick köpt ett par nya skor med, men dem blir nog inga vardagsskor direkt. Lite högre klack och rätt så tunn dessutom.

Sen lite smink, det vanliga tjejtjaffset man måste lägga pengar på varje månad. Eller måste och måste.. Men ska mab vara fin så måste tyvärr också plånboken lyda pin.. eller kortet i mitt fall..

Sen åkte jag till Backaplan för att möta upp Christina. Skulle nämligen ut och köra en runda : D
Vi började på en parkering, men jag hade inga som hellst problem med att komma iväg. JAg backade lite och parkera till och med ;) backparkera också, gick skitbra:D haha dock var där inga bilar men hade det vart så hade jag rdnat till det ändå sa hon :D
Så ganska snart efter att vi kommit till parkeringen drog vi iväg runt om i Frölunda :) körde lite rondeller, stoppljus, draglägen och växlingar :) var jättekul :)

Nu sitter jag här mätt och jävlig.. Åt lite sallad på jobbet idag, sen inget mer idag.. inte ens frukost.. så kände mig tvungen att äta plus att min lillebror inte ätit idag. Är väl mitt ansvar som storasyster och se till att lillkillen får mat, grabben växer ju :)

Ska duscha strax och plocka ordning och packa lite inför morgondagen. Får se om det blir en natt i Göteborg med PAllen eller om vi åker hem. Hade vart skönt om det inte regna imorn så att det kunde bli lite liseberg :) men vi får se!



blev dessa skor. Dem ser lite stora ut, men är inte tokhöga och inte i strl 43 som det ser ut här:P







Mycket snurrar runt i huvudet just nu. Hade vart lättast att lyfta locket och sortera, men riktigt så lätt tycks det inte vara.. "/
Kämpar på så gott jag kan :D Det är ju huvudsaken.
Har sökt jogg rätt mkt det sista, fått ett och ett annat napp och rätt mycket har ändrats det senaste :) Men som sagt, jag gör mitt bästa för att alla ska bli nöjda :) Hoppas ni förstår :)



2008-12-18 @ 21:45:12 Min dag Permalink


Kommentarer
Postat av: Marielle

galet snygg blogg (;

längesen nu, hur äre? :]

2008-12-21 @ 17:36:30
URL: http://mariellerunesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0