Göteborg, sjukhus + IKEA


Idag gled jag, Alx och Bengan iväg till Göteborg. Sjukhusbesök för Alx del stod på schemat, men vi passade även på att åka till IKEA.

Sjukhusbesöket gick snabbt och smidigt. Det gick som vanligt inte att komma ifrån tröttheten under ultraljudet.. Skumt, men lyckas alltid nicka till eller somna när det är dax!
Resultatet av besöket var oförändrat mot förra gången, men en del saker är ju alltid jobbiga att höra..
Jag finns här för dig Alx, det vet du om :) <3

Som jag sa till Alx, nu blir det en heldag med mina favoritkillar :P 
 
på IKEA var det lugnt, inte så mycket folk. Vi började med en fika. Ja var sugen på en negerbolle, men det fick bli ett äpple.. Kan ja för en gångs skull äta så ska det inte vara onyttiga saker. Bättre jag väntade på maten sen.

Vi hittade lite coola saker på IKEA. En stor limegrön lampa som står på TV-bänken just nu, samt en spegel och lite småsaker som ljus fick följa med hem.

På hemvägen fick det bli en veckohandling. Var lite tomt i kyl och frys här hemma så det behövdes fyllas på:)
Fick lite direktiv av läkaren för att få näring, så en fruktsoppa och blåbärrsoppa var väl det absolut viktigaste som behövdes köpas, måste komma igång med maten.. kan inte äta frukt och dricka vatten och kaffe resten av livet. Kände det på IKEA att jag höll på att tuppa av, skit yr..riktigt jobbigt.. Men får vänta tills fredag innan jag kan få lite mer hjälp och kanske en liten sjukskrivning... men det återstår att se!

Mat på kvällen behövde jag inte tänka på.. Lena var så snäll och söt som hade fixat det tills vi kom hem och direkt efter maten hängde Bengan med hem till oss för att sätta upp alla lampor :)


Nu dricker jag kaffe och ska alldelses strax lägga mig... oj, haha tänkte inte på att läggdax och kaffe inte är en speciellt bra kombination.. men det får bli väl. Pallen sitter just nu och spelar FM på sin nya dator, så det tar väl ett tag innan hans dator stängs av för en tur i drömmarna..
Men nu blir det att ladda om inför morgondagen då ett besök i Kinna är på listan. Ser jag fram emot :)

Well well, God natt :)
2008-11-04 @ 21:52:37 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0