Helgen :)

Fredag

I Fredas åkte jag till Pallen J Var verkligen efterlängtat och det var supermysigt att få en kram igen, kändes som en evighets sen.  Vi började med ett snabbt besök på Frölich med en hamburgare, Sajsa skulle ha hawaii burgaren och Pallen en original burgare.

Sen åkte vi raka vägen till hallen där skoj och ploj hade börjat. Det var rätt skönt att åka dit och ha något att göra, och en sån sak som fotbollsturnering där humöret var på topp och gav hela hallen en kul stämning. Vissa lag hade klätt ut sig och givetvis var det ett stort plus. Lag som spelade bra outklädda hade väl sin charm de också.

Det blev en lång kväll i Överlidas idrottshall, men det var skoj. Efter det åkte jag och Pallen hem till våran lilla lya, eller våran och våran...Palles.. Och det blev en fortsatt mysig kväll.





1:a bilden, rätt kul gäng.. diggar tröjan på målvakten bäst, "Mild, nr18 (men hård)" haha
2:a bilden, Som ni ser var det rätt så blandade åldrar, vilket var riktigt kul :)
3:e bilden, "Världens bästa lag" (som de hette) mot Batman :)



Lördag

Vi hade ställt klockan på sex på morgonen för att komma upp tills skoj och ploj började vid sjutiden. Men det var längesen ja snooza så länge som 3 timmar ;) Så runt nio var det fullfart på Pallen, han klädde på sig och drog bortåt medan jag fixade mig lite. Och meningen var väl att jag skulle gå bort när jag var färdig, men jag är allergisk mot att bli blöt, så Pallen fick snällt komma bort och hämta mig:$ Vi var där en timme innan vi drog hem för att äta lunch igen. Blev Pasta carbonara för min del och pytt i panna med stekta ägg och bacon för Palles del :P Och därefter var det hallen igen. Var lite segt där borta det sista, så vi sket i att kolla på finalen och åkte till Svenljunga för att handla lite mat och köpa kebab :$ är ju super gott ju J


Sen blev det kebabkäkning och mys. Haha vi var så trötta att vi somna och sov en bra stund. Tror klockan var runt tjugo över sju när vi vakna igen och åtta skulle Daniel koma bort, så det blev fart på mig för att hinna plocka ordning lite innan han kom. Vi hade köpt glögg och skulle ta säsongens glögg- oskuld :D vilket var supergott!! Mysig kväll med en av mina favvis filmer, Die hard och ikväll den sista utav dem fyra. Kvällen avslutade vi med lite Stand- up komiker J





Min Palleman <3 sitter på läktaren i Överlida och kollar på "skoj och ploj"





Söndag


När jag slog upp ögonen tjugo i tio på morgonen hade jag precis drömt om tacos, och eftersom att vi skulle äta det senare under dagen kunde jag inte släppa tanken om att lägga fram köttfärsen så att den skulle hinna tina.. Låg länge o grubbla över det innan jag gick upp och la fram den, kunde inte få min hjärna på andra tankar.. lite utav en tvångstanke dedär!!

Sen var det kört! Kunde inte somna om och lyckades dra upp Palle. Kikade lite stand- up igen innan Pallen traska bort till Bengan och Lena för att få koll på FM.. Jag var hemma och gjorde mig i ordning för att han skulle hinna sköta det tills jag kom..Men icke :P

Sen tog vi en liten omväg hem och satte igång med Tacosen :) Blev väldigt gott och tokmätt blev jag också i vanlig ordning när jag äter tacos.

Blev en middagsvila därefter innan det var dags att dra på alla varma kläder till trollpromenaden. Jag hade sett fram emot det hela veckan och nu var det äntligen dags :) Vi drog på oss massa kläder och gick bort till Bengan och Lena för att hämta upp dem och sen kilade vi iväg upp för den långa backen tills vi kom fram till spåret i skogen, för vart finns det troll om inte i skogen ;O

Lite kö var det allt när vi kom upp och en himla massa bilar, riktigt populärt och halva byn, minst verkade vara på plats! Fanns massa söta barn som hade klätt ut sig till små trollungar. Och roligare blev det :) satt troll längst hela vägen, snälla troll detta förstår ni. Bjöd på Glögg, hade hand om fiskedamm eller vad heter det? Trollvägg? ;P

Hörde en söt kommentar av en liten grabb som hittade en godis på marken" pappa titta en kexchoklad =D vilken bra hittare jag är =D" skit nöjd var lillkillen, men tro det, en godis i skogen ;) säger väl allt.

Själva tips- frågorna var lite kluriga.. annars var vi fyra olika individer som borde haft koll på svaren, men icke! Blir säkert bra ändå :)

Annars var det himla mysigt, slutade vid toppstugan med skiljefrågan och lite korv i bröd J Efter att den var slukad så begav vi oss hem till Överlida för lite glögg. Inte dumt det inte. Satt och prata om allt möjligt och gladas när vi åkte där ifrån var Palle som hade konsult basis i huvudet resten av kvällen sen, Funderingar på att starta eget och eftersom att segemyr är hans favvis och han alltid snackar om konsult basis så älska Pallen tanken om att det skulle bli även hans dröm;) SÖT!

Nu var det läggdax och strax hemfärd för Sajsa "/

Klockan 05.50 ringde klockan och det var dags att stiga upp för att hinna med bussen,  Lite jobbigt, men fyra nätter och sen är jag i Palles famn igen  <3


Lite trasslig står jag o fixar frulle till mig och Palle <3, sen var det dax att fixa ordning sig :)




Lena, Sajsa och Bengan tar en glögg-paus :)




 ((  Tryck för större bilder!!   !))

1. Troll, här fick man rycka trollen i svansen, vågade mig inte fram hela vägen..hade väl skämt ut mig själv :$
2. Trollen som gav oss glögg, inga elakingar där inte ;) mm mmm mmmh
3. Glöggkväll hos Bengan o Lena :) mys!




Riktigt mysig helg måste jag säga! Tack älskling :) <33


Sajsa (L) Alx = Sant!
2008-11-17 @ 21:57:46 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0