Idol 2008, Fredagsfinal

Då var kvällens avsnitt av idol avklarat..
Eftersom det mesta som strömmar ur min dator är rock, så passade detta rock-tema min ypperligt. Alla idolerna såg skitballa ut förutom Lars som valde en linneskjorta som han vunnit i en vadslagning med Robin Ericsson...Dessutom syntes den på honom öven på repetitionen och i mötet med Desmond Child...Lite trisst..!

Synd att media alltid ska blåsa upp allting så otroligt mycket.. "Lars skiter i Desmonds låtar och sjunger "smells like teen spirit" istället vilket gör Desmond besviken".. Det lät inte så när en intervju om just Lars visades nu ikväll.
"Alice är febersjuk", ja ja så jävla farligt  verkar det inte ha varit. Hon sa ju själv att det inte var så illa...

För en gångs skull kollade jag på eftersnack av idol för att se vad som försegick, dessutom skulle det vara skoj att se hur Katrin skötte sig.. Rätt pinamt av henne.. "knulla kameran". Hon borde visa att hon är en vuxen människa och ingen liten omogen förortsunge som kör med slang och massa svordomar..

Till idolernas Framföranden:

Johan Palm- Som jag sa förra veckan, han blir bara bättre och bättre nu... Det håller jag fast vi nu med. Till och med Alx som prompt ville att han skulle ut fortast möjlitg för några veckorsen börjar gilla honom nu!
Desmond verkade tycka bäst om Johan, "att jobba med Johan kommer ge mycket pengar på banken".

Lars Eriksson- Sångmässigt var det rätt okej. Rätt skrikigt i de höga tonerna. Jag vet inte rikitg vad han håller på med. Ena veckan är han hur galen som hellst och andra står han rakt upp och ner och sjunger en rock låt?
Ne nu var det fan dax för Lars att åka hem, som Robin Bengtsson skulle sagt.

Anna Bergendahl- Cher passar henne väldigt bra. De har lite samma ton när de sjunger. Den mörka grova stämman. Orginellt. Men hon tycks inte klara av att använda sig av sin talang. Hon gör tråkiga framträdanden efter framträdanden.. Ochs om jag läste på tittarnas sms nu på eftersnacket. Anna borde skippa lipet och rycka upp sig, annars kan hon lika gärna åka ut!!

Robin Ericsson- Rock tema stod på schemat idag vilket borde gynna Robin E mest eftersom att han är idol 2008:s egna rockie. Lite chockad blev man allt när han hängde löst ikväll, även Johan...

Robin Bengtsson- Som alltid så utvecklas han mer och mer för varje vecka som går och idag släppte han verkligen loss! Skit balla kläder, såg verkligen ut som en riktig rockstjärna. Som vanligt slängde jag iväg ett röst-sms för att hjälpa till på traven :)
Jag tror inte att han vinner, men ja röstar på han ändå! vet inte varför.. troligtvis hade det sett helt annorlunda ut ifall han inte bodde så nära mig. Var ju i Svenljunga senast imorse :P

Alice Svensson- Detta är tjejen som klarar det mesta. Hon är lite halvmesig i stilen, men det är hennes grej. En rock låt är väl inte rikigt det optimala i hennes fall, men hon grejja det och borde kanske sattsa på något mellanting av rock och pop :)?

Kevin Borg- Han ger oss massa humor och leenden i idol. Bara hur han pratar får hela TV-rummet på bättre humör. Går han inte till final vet jag inte vad det är frågan om. Frågan är bara med vem ?


Röstningen:

Ikväll åkte Lars ut. Det var bestämt redan innan framförandena att det var hans tur ikväll, enligt mig då.. 2 veckor har han sabbat totalt. Jag tyckte att han var helt sjukt ball och galet bra innan. Nu är jag bara besviken på människan. Som Desmond Child sa; nu får han köra sitt eget race, skriva sina egna låtar och framföra sina egna låtar. Hoppas nu verkligen att han gör det och i så fall på ett seriöst vis. När man såg Lars "resa" genom idol så saknade man den gamla tillbakadragna Lars.. hoppas han kommer tillbaka :)

2008-11-07 @ 23:42:44 Idol 2008 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0