Kamera, besltusångest...

Vid ett tidigare inlägg tipsa jag om att spara småpengar i en burk. Det blir en hel del pengar och det är pengar som man vanligtvis inte märker av i plånboken. Småpengar är jobbiga och tillslut har man dem precis överalllt. Jag har sparat småpengar sen sommarens slut ungefär. Och nu har jag fått ihop lite mer än 800kr i den :)

Tanken är nu att lägga pengarna på något jag vill ha istället för att bara lösa in dem och lägga i plånboken. Nu när jag flyttat till Göteborg, kan jag inte längre låna Alx kamera, så jag får köpa en egen. Och detta är perfekt för sparpengaran. Dock måste jag lägga till några slantar för att få en lite bättre kamera.

Har nu suttit på internet och tittat ut lite kakeror som jag är sugen på. Har några som är extra intressanta. Och för er som känner mig vet att en rosa kamera är det enda som gäller för min del ;)

Nedan följer bilder på olika kameror som jag funderar på att köpa :)



9,1 megapixel
3x optisk zoom
2,6 LCD-skärm
41,4 MB minne, inbyggd

1490 kronor

Denna kameran är ljusrosa, vilket jag egentligen inte vill ha. Men den är snygg och ett plus är den rosa kameraväskan som ingår i priset. Ett minneskort för 159 kr (4GB) kommer köpas till i så fall.


9,1 megapixel
3x optisk zoom
2,6 LCD-skärm
41,2 MB minne inbyggd

1390 kronor

Denna är skitsnygg och billig. Samma märke som den ljusrosa. Ett minneskort till denna på 4GB kommer givetvis att köpas i såna fall.


10,1 megapixel
4x optisk zoom
2,7 LCD-display

12 MB minne inbyggt

1649 kronor

Denna kameran är den bättre utav dessa. Dock är den inte riktigt den rosa färgen jag vill ha, inte speciellt rosa alls..  Den minst snygga av dem tre. Men som sagt, den är bäst. Frågan är nu bara, snyggast eller bäst?

Även till denna kan ett 4 GB minneskort att tilläggas.


2008-11-06 @ 15:29:00 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0