Mogabadet i Svenljunga

Mogabadet
fick fribiljetter av bostadsbolaget :)


Klockan nio ringde mobilen imorse, och jag var verkligen supertrött! Låg och drog mig några minuter innan jag försökte få liv i Alexander som verkade vara tusen gånger tröttare än mig.
Han ville inte gå upp, men jag gick upp och tog på mig kläder och packade iordning badväskan.

Dagens planering var ett besök på moga badet i Svenljuga för att simma istället för att gå till gymmet.
Simhallen öppnade klockan 10.00 och jag tyckte att vi kunde vara där då eftersom det redan stänger klockan 13.00.
Men Det var mindre lyckat eftersom Alx var lite seg :P....

Väl på väg gick allt smidigt och bra! Alx sjung med till Takida som vanligt ;)

10.15 var vi på plats. och 10.25 var jag inne i simhallen.
Vi började med den lilla varma poolen, vilket var ett dumt beslut eftersom den stora simbasängen blev svinkall sen när vi hoppade ner för att simma. Efter ungefär 8 längder hade Alx tröttnat. Så jag gav upp min träning och hängde med honom till Ångbastun istället. Och jag vill lova att det inte var så dumt. Där inne satt vi och pratade, svettades och mös. Vi la även upp en planering inför resterande tid på badhuset och konstaterade att det mer blev lite spa än träning.....
Först satt vi i ångbastun, efter det gick vi ut och bokade bubbelpoolen och solariumet. Eftersom det var bokat innan oss så gick vi tillbaka och satte oss i ångbastun. och därefter ner i den varma poolen tills vi fick hoppa i det bubblande vattnet. Måste säga att de 20 minuterna var de härligaste på länge. Sitta i ett varmt bubblande bad och slappna av tillsammans med sin pojkvän..mm mmm mmmh<3
Tillsist var det dax för solariumet. Jag solade 25 minuter och blev rastlös efter 10 minuter. Resten av tiden låg jag och fundera på vad jag skulle tänka på, men det var inte så lätt. ¨tänkandet efter en tanke tog fart på klockan och när jag väl hunnit slappna av stängdes lampan i solariumet av och solstunden var slut.

Tidigare i ångbastun försökte vi lägga upp eftermiddagen och bestämde oss för att köpa med kebab på hemvägen. Jag ska äta saker jag tycker om för att få ner något i magen. Och det fick jag, fast dock inte så mycket kebab... Mest Sallad, bröd och ananas :P men jag var i alla fall nöjd med det :)



som ni ser, nästan allt kebak på tallriken....


Nu är jag precis hemkommen från en minipromenad i Överlida. Den vara kanske 15 minuter innan benen börja slaka till sig, måste vara helt utmatt efter en hel förmiddag i en simhall!

Nu sitter jag i alla fall här och funderar på vad som komma skall.. får börja med att slå på TV:n och zappa igenom kanelerna. Annars återkommer jag säkert hit  ;)
2008-11-08 @ 15:05:41 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0