Helgen - Överlida

Fredag

Då var det fredag och dax för Pallen igen. Direkt när jag vakna på morgonen tog jag på mig varma kläder och gick ut för att få lite promenad och luft. Glömde mobilen, men tänkte att är jag ute en timme ungefär så är det lugt, behöver jag inte stressa när jag kommer hem. Men men, det kändes inte som jag vart ute en timme ens när jag kom hem igen, men det var mer än en timme och bråttom jag fick och stressad jag blev  sprang ja in i ducshen, packade och fixade mig iannan jag drog ner till NisseT för att ta bussen till Kinna. Eftesom bussen till Överlida gick 2 minuter innan jag kom fram till Kinna plus att den var lite sen så fick jag vänta en timme innan nästa buss skulle gå. Passade på att gå upp till Hemköp för att inhandla lite glögg, cola, och annat som vi skulle mysa med under helgen.
32 minuter över halv fyra kom bussen, sen den också,

Ju närmare Överlida jag kom, desto vitare blev det. Jag trodde absolut inte att snön hade lagt sig. Alx sa dagen innan att det hade kommit snö, det snöade ju lite här också, men jag trodde inte att de skillde så här mycket... jaja lite roligt med lite vitare men dock var det mycket kallare.
lika mys att träffa Pallen som vanligt :)

Kvällen spenderade vi hemma hos hans föräldrar som hade bjudit hem oss på kvällsmat. Var gott och bra att man kom bort så att man fick lite i magen. Verkar vara trög med ett äta här hemma i Göteborg märker jag.. vet inte varför eller om det bara blivit så i och med att jag vart lite dålig i veckan som var och förra gången hade lite annat att tänka på eller om det är miljön runt omkring som gör att jag tappar aptiten helt och hållet..

I alla fall. Kvällen gick och idol var som vanligt under fredagkvällen de största intresset. ((Ett inlägg om mina tankar om programet kommer i ett separat inlägg om en stund :) ))

Åkte hem rätt så tidigt och kollade på några avsnitt av grotesko. Ett program som främst Per Andersson är med i, ni vet "myggan" ;)

Sen var det sängdax.




Solen står lågt på himlen, ser därför inte hur vitt det var... =)





Lördag

Rätt skönt att vakna upp utan att ha några som hellst aktiviteter inbokade under dagen. Det enda var väl att åka till Alexanders föräldrar för att hälsa på lille Måns som skulle sova över. Men det hade vi ju hela dagen på oss att göra. Vi tog en promenad, kom hem och kollade på några avsnitt av ngn serie, mös lite sen var klockan dax  att åka iväg till Huset. Fika lite och lekte och busa lite med Måns. Pallen fick testkört Bengans bil med fyrhjulsdrift och var helt överlycklig när han kom tillbaka. Fick en lite "flashback" av när min bror åkte runt på sin Bobby-car och tyckte att det var livet. Fick ett leende på läpparna och tänkte som jag brukar
"fan va söt han är" - Alx då alltså ;) brorsan är väl söt han med, men inte på samma sätt .^^ ; )

När vi kom hem var det dax att göra mat.
Jag gjorde wook med kyckling i jordnätssås med ris. Pallen höll ställningarna framför datan som han är bäst på. Sen satte vi oss ner åt mat och tog det lugnt. Skönt var det.
Oj, nu glömde jag av att jag färgade, eller slingade håret på Alx innan vi drog till Bengan och Lena. Blev en mörk färg som jag slinga med istället. Passar ju bra med lite mörkare nu när det är mörkare tider :)
Blev väldigt lyckat även fast att det inte blev som jag föreställt mig riktigt. trodde att det skulle bli ännu mörkere, men det var jättebra som det blev och det hade blivit lite mkt för mig att vänja mig ifall han blivit jättemörk i håret. Men absolut ett lyckat resultat. Kom på hur långt hår han hade fått också :)


På kvällen mös vi till det med Glögg, måste vara helt tokig i det, dricker som en kalv ;P Tur att läkarna inte nämt något om att jag skulle vara känslig mot det också, då hade jag grävt ner mig. Ingen läsk och sen inget glögg om det hade vart så!

Mysig kväll :)

Satt o gjorde inbakade flätor på Alx, haha blev rätt coolt. Ni kanske kommer ihåg hur Beckham såg ut när han hade såna? har tyvärr inte tillsåtelse av Alx att lägga upp någon bild på hur det såg ut, men ni får göra en föreställning ;) kommer en bild nedan på hur hans frisyr blev med den nya färgen.





Pallen efter slingningen :) väldigt fint :) <3






Söndag


Som Lördag, kunde sova ut och gå upp när den rätta tiden var kommen = )
Gick upp och bakade i ordning lite scones till frukost. Sen satte vi oss i sängen och åt frukost och kollade på en ängels tålamod :) Riktig bra den serien, den enda som jag minns mest av ;P Var väl ett av få program som jag var tvungen att se  och som verkligen smärtade ifall jag skulle missa ett avsnitt ;)
Har ju en del avsnitt kvar tills nästa gång nu.
Dagen blev rätt seg i början. Klockan var nog halv tre när jag gjorde något vettigt för första gången under dagen. Och det blev mat, flygande Jacob :)
Pallen "passade" darre under tiden :)

Vi åt och sen fixade ordning och plocka med lite godsaker vi tänkte mysa till det med under kvällen. Filmen Mamma mia the movie och glögg, lite brieost.
Men ingen var där när vi  kom dit så vi satte oss i soffan och väntade. Skulle i och för sig se innebandy matchen mellan Jönköping och Helsingborg eftersom Henke Larsson skulle vara med, eller var uttagen i alla fall.
Han fick inte spela försa perioden. Det och den dåliga färgen på tv-skärmen gjorde att intresset för matchen avtog en del. Sen är det inga toppenlag direkt och bjöd inte på något storlir från något lag sida..

I andra perionden fick Henke spela ett byta från start. Tror han kom in en till under den andra perioden. Han var lite ranglig och kändes väldigt otrygg. Hade det vart en toppen match och han vart med i Wic så hade jag vart tok nervös..
I alla fall så Satt vi där ett tag. Alx plocka fram sin gitarr, bestämt sig för att börja spela lite smått igen. Tycker det är jätteroligt verkligen. har han en hobby och absolut en erfarenhet. Hur många drömmer inte om att kunna spela ett instrument idag?
Väldigt söt var han och jag kan garantera att det inte lät helt tokigt heller :) Duktig :)

Vi gled hemmåt när andra perioden slutat och bestämde oss för att kika på lite serier istället för att dra två filmer på rakan sen, hade jag aldrig orkat.
Fixade lite varma baguetter med bieost och lite gurka, tomat och kaffe :) Hann med att baka några negerbollar också, hade dock varken pärlsocker eller kokos hemma så det fick duga med strössel ; P

Blev även lite glögg till filmen senare under kvällen :)
Vi kollade på filmen "next" med Nicholas Cage, väldigt bra film faktist. Hade inte sett den innan helle vilket var kriteriet för att se film på kvällen ;)
Kunde med gott samvete lägga sig efter en lyckad kväll och ännu en mysig helg med Alx :) <3 tack för det älskling!

Det enda man hade i tanken var saknaden, hade redan ställt mig in på att vara utan Palla så den kvällen somnade jag med armarna runt honom <3






Tack för en underbar helg älskling :) <3
2008-11-24 @ 21:24:26 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0