veckofinal idol 2008

Uppdateringen kommer rätt långt efter nu. Men det är så när datan inte är ett beroende för min del ....^^
Även hela förra veckan hade jag varken ork eller tid för att uppdatera även fast det hände en hel del.. Var tillexempel på bio en dag, träffa Susanna och var ute o käka o hade det trevligt med henne en kväll, träffa Martina en kväll och såg på film en kväll.
Men till fredagens veckofinal..

Kvällens tema var slager, vilket inte är bland mina favorit genre.. men det verka gå bra ändå.
I kvällens idol kände jag mig väldigt osäker  och splittrad över vem som skulle åka ut. Eller en person borde ju åka ut, vilket hon gjorde, i och med att hon hängt löst så många gånger innna, det var lixom dax nu!!

Robin Bengtsson- Gjorde Roger Pontares låt, en låt som jag tyckte var dö häftig när den var med, fast som idag är väldigt uttjatad. Men han gjorde den precis som Andreas sa; bra! Denna killen är nog han som utvecklas bäst i idol.. Varje fredagsfinal är en överraskning och man undrar bara hur duktig han kan bli!? ska bli intressant!
Anna Bergendahl- En fredagsfinal har hon skämt bort oss.. nu är hon tillbaka till det tråkiga igen. Hon kan absolut vara en person som får åka hem inom närmsta tiden. Två bra låtar under hela idol har hon framfört som vart kanon, resten har gått för att hennes röst är så speciel. Hoppas verkligen att hon inser själv att hon borde hitta låtar som är roliga att både kolla och lyssna på!
Alice Svensson- Idag var nog hennes sämsta framförande. Hon gjorde om versionen, men den blev inte bättre för det! Jag tror att juryn kunde lagt en och annan kommentar ifall låten inte var tillängnad hennes mormor som begravdes samma dag.. Men annars har hon levererat bra hittills. Man kan ju inte alltid vara på topp ;)
Robin Eriksson- Denna killen borde vara med i topp tre när finalen börjar klättra inpå. Han har en enorm röstresurs som sträcker sig flera mil bort. Hade vart kul att se honom framföra en Takida låt. Kanske bara är för att jag tycker om dem, men det hade absolut passat :)
Sepideh- Jag tycker att hon är bra. Hon har mycket power i förrådet som jag sagt tidigare. Hennes problem är nog att hon var duktig från början och inte blivit bättre. Det är ju alltid roligt att se hur människor utvecklas, men med Sepideh har det inte gått...
Johan Palm- Nu är lillkillen riktigt duktig. Rösten börjar komma och han börjar hitta sig mer och mer. Kan egentligen inte säga så mycket mer, han är bra!
Lars- Börjar faktist tröttna nu. Han är bra, det är han.. fast nu tycker jag bara att han fjantar runt.. tråkigt.. han var ju lite utav en favorit för mig, men efter kvällens performance så var jag riktigt besviken.
Kevin- haha... ja vad ska man säga!? han är bara för skön och sjunga kan han definitivt!! så enlkelt är det!!

På fredag blir röstningen extra spännande. jag vill inte att någon ska åka hem, Men skärper Lars och Anna inte sig så tror jag, eller hoppas att någon av dem får lämna idol..



Lars får skärpa till sig, roligt att han går in för att se ut som en slagerkung, men det är lite väl överdrivet allt..
2008-11-04 @ 21:37:35 Idol 2008 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0