Tisdag- Filmkväll

Igår var det tisdag som innebär att TV:n kan stå avstängd hela kvällen om den vill.. Men igår satte jag och Alx på en film istället, The departed :)

I början var filmen väldigt rörig, eller jag var väldigt rörig i huvudet och blandade ihop alla eftersom att jag är sämst på att komma ihåg ansikten och skådespelare. Höll nästan på att blanda ihop Leonardo Dicaprio och Matt Damon innan jag fattade att det handlade om båda två.. Ni hör ju hur det låter? Så hur kom jag igenom hela filmen och förstod slutet?
För det första var den 145 minuter lång, så jag hade en del tid på mig att hitta rätt på personer. Sen var jag fröken frågvis och frågade vem den ena och den andra var hela tiden.. förstår om Alx tröttna tillslut.
I alla fall var filmen väldigt bra trots allt knåp runt omkring..

Filmen handlade om en ung polis som växt upp på gatorna i South Boston. Det gör honom till den perfekta mullvaden. Han får i uppdrag att indentifiera maffiabossen Frank Costellos liga. Han måste vinna Franks förtroende och hjälpa sina medarbetare, 2 stycken från polisen att sätta dit Costello. Under tiden kan Colin Sullivan (Matt Damon) arbeta ostört- ngen anar att han tillhör Costellos gäng.
 

Till min hjälp på kvällen hade jag en rulle med riskakor, mm mmm mmmh ;)
Tål man inte chips får man söka sig till liknande varor och i detta fall riskakor som är supergott!!

2008-10-15 @ 11:22:18 underhållande Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0