Gymmet 16/10-08

Imorse gick jag upp, drog på mig träningskläderna och ringde bort till min svärmor Lena. För idag var det dax för en träningsrunda på Överlida gym.
Tog en macka och drog iväg i pissregnet. Väl där fick jag vänta tills Lena var klar med diverse träningsförsämringspinnar.. Men sen var vi på väg.
Vi gick även fast det regnade för att få lite uppvärmning innan vi skulle sätta oss på var sin cykel.

Väl där möttes vi av en muskelknutte som stod i vanliga kläder och lyfte lite skrot, haha desperat efter muskler.. :P
Men vi lyckades skrämma iväg honom och hela salen var bara våran.
Som vanligt satte jag mig på motionscykeln i tio minuter för att bli lite varmare.

Rätt mysig start på dagen. Lena tyckte nog att det var roligt hon också. Haha vi kom på oss själva med att den stationen vi "tränade" mest var på en matta, Stretching :P
När vi satt på var sin matta fråga Lena om jag ville ut och åka, det vaknades troligtvis shopping tänkte jag.. och mycket sant!
Vi skulle hem och duscha, sen dra iväg till Fritsla för en inrednings och tygaffär. Vet inte riktigt varför vi åkte dit... både hon och jag hade nyss köpt nya gardiner.. men som hon sa "vi kan ju slå ihjäl lite tid" ... "Sajsa citat".. så vi bestämde oss för att göra en lite tur.


Vi konstatera snabbt att affären inte var så mycket att ha och Lena gjorde till och med en protest genom att slänga ner en ram som krossades i hundra bitar ;)
På vägen från Fritsla kom hon på att det fanns en pytterliten affär men massa småsaker, fast att det var flera år sen hon var där senast. Men vi försökte leta upp den och vi hittade den.
Direkt när jag klev in genom ytterdörren in till den lilla stugan fick jag en känsla av igenkännande.. Det var doften.. den luktade exakt som hemma hos min farmor, Exakt!! jätteskrämmande och jag ficj direkt en obehagskänsla. Men den avtog rätt fort när vi fortsatte in i en korridor med saker precis över allt! Det var nog den absolut mysigaste affären jag vart i. Det var saker jag aldrig sett förut, mysiga saker och gamla saker.
Vi var säkert inne i den lilla stugan 40 minuter och kikade på alla prylar som fanns därinne. Jag blev stormförtjust i ett keramik sätt.."lailas" ni vet hon från TV som bakar, "Laila bakar", det var hennes egen kollegtion.. skålar med öra i turkosa, svarta, lila, gråa färger.. jättefintt!

Det räckte att jag och Lena tittade på varandra när vi klev ut, så vart det bestämt att vi skulle dit snart igen!
2008-10-20 @ 12:45:10 Hälsa Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0