Idol 2008- Andra fredagsfinalen

Då har det gått ännu ett program av Idol 2008- fredagsfinal.


Eftersom att jag var mitt uppe i all fotografering kunde jag inte se det direkt, men läste tidningen och kollade reprisen i söndags.

Efter att ha läst aftonbladet innan jag sett programet blev jag lite irriterad över Katrin.. Hon verkar ha en rätt kass attityd och verkar bara tänka på sig själv i normala fall också.
Idol är väl till viss del ett program där folk drar nytta av kändislivet utan att ha talangen som söks. Jag tänker mest på alla uttagningar och pajasar som härjar landet över. Syftar rätt mycket på Nils. Jag tycker personligen att han är skitball. Men som han sa själv; jag vill jobba så lite som möjligt och dra in så mycket pengar det bara går ;) och han var mest rolig, kunde inte sjunga vidare bra.
Och till en del är programet en chans för folk med en talang, i detta fall rösten.. att göra sig hörd och marknadsföra sig själv.
Som Alexander, kocken från Borås.. han dög tydligen inte för juryn, men vad gjorde han? han fick en chans att spela in en platta och han tog den! och hade han inte vart med från början, hade han absolut inte fått den chansen heller!

Vad jag vill komma med är att dessa personer i idol valts ut av en jury och därför ska vara bra på det de gör. Och som Katrin nu "sköter" sitt jobb, så hjälper hon inte programet.. hon utsätter det och sig själv i ett stort diskussions område där folk garanterat inte kommer göra annat än att hacka tillbaka på henne. Ungdomar är känsliga.. Alla kan inte ta emot ett slag som "du är bögig", "hon är äcklig" eller "hon är 16, men ser ut som en 65-åring".. omoget.

Nu kan det hända att jag och säkert många andra har egna åsikter om "idolerna" men sånt håller man för sig själv eller till kompisarna i soffa. Det är absolut inget man säger live eller skyltar med.

nog pratat om henne..

Till kvällens program då..

Anna- Sjöng bra, dock kändes låten som endast två meningar. Passar henne men absolut inget bra låtval!
Johan- Nu är jag ett Coldplay-fan och tycker inte att en liten kille som sjunger sämst i idol ska komma och förstöra det ljuva i låten. som jag har nämt innan, han är cool men han kan inte sjunga tyvärr!
Robin B- Han gjorde ett jävla lyft i fredagens program. Nu är han med på banan igen. Har tidigare varit lite orolig över hur han kommer att kalara detta men oj vilket lyft!
Loulou- Hon har alltid spridit utt en glad känsla med sina låtar, men detta var dock tråkigt.
Jesper- Hans bästa performance i idol, men han ligger fortfarande ett steg bakom de andra i idol.
Alice- lätt bäst ikväll. Vad mer ska jag säga!? skitbra!
Yazmina- kul att hon inte sjöng samma tråkiga låtar som innan, men det var inte bra, tyvärr! hon kommer inte att hålla hela vägen. Tror hon ligger i top-3 för att åka hem..
Robin E- Bra låt, men den passar inte riktigt hans stil. Antigen vill jag se han göra en riktigt power ballad med kräm i eller så får han hålla sig till riktiga rocklåtar!
Sepideh- Bra framträdande och som hon själv sa " jag vill visa Sverige att jag kan göra något annat" och det tyckte jag absolut att hon klarade av!
Kevin- Hans sämsta performance.. Jag kan inte riktigt sätta fingret på hans stil. Men han hittar nog snart sin grej.
Lars- LArs, Lars, Lars.. fan va ball han är. Jag kan ju säga att både ett och två falska toner hoppade ut, men va fan gör det? Det är så Lars när det låter lite halvrassligt!!!

Till utröstningen då:
Sverige har kommit i form och nu litar man mer och mer på röstningen. Nu åker rätt personer, en efter en och nu var det dax för Jesper, rättvist besked!
Jag vet ju i alla fall en person som blev överlycklig här hemma i soffan ;)
Folk som hänger lös kan vara lite farligt. dock var det rättvist efter kvällens program. Sepideh, Yazmina och Jersper..
Sepideh var den som minst hängde löst och fick gå och sätta sig igen. Yasminas framträdanden hittills har inte vart toliga trots att hon sjunger bra och Jesper har vart helt oduglig.
Så röstningen ikväll var bara så rätt!!


Katrin Zytomierska rejält snesteg!!!
2008-10-14 @ 12:48:58 Idol 2008 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0