Idol 2008-Andra kvalomgången för tjejerna

Man märkte tydligt att alla hade tagit åt sig av vad juryn sa i måndags. Låtarna var inte lika tråkiga som förra omgången. Igår var det Jenny och Yasmina som jag tycker gjorde sämst ifrån sig och aboslut inte Sepideh och Linda. Jag vart nog lika chockad som alla andra över att Linda åkte ur gårdagens kvalomgång av idol, men ännu jobbigare hade det vart om Sepideh åkt ur..
Det är svårt att veta hur svenska folket tänker när de röstar.. Om någon har en jävla massa kompisar som bara sitter och ringer eller ringer, eller om vi faktist har en eller till och med flera idoler. Min är fortfarande Sepideh, men Anna var riktigt duktig igår så får hoppas att hon skärper till sig. Dock var gårdagens låt ingen pop-låt, mer i stil av vad hennes audition låt var.. skulle vara intressant att se henne framföra en poppig låt...
En stort plus till Alice Svensson som vågade framföra den första morderna pop-låten av alla tjejer i idol, starkt gjort!! Sånt är kul att titta på, någon som visar att den klarar av olika musikstilar och inte bara massa tråkiga balader hela tiden.

Loulou är nog dem gladaste tjejen i idol, det ser så ut när hon framför en låt.. Bara massa positiv energi som strömmar ut ur henne när hon sjunger.. skönt eftersom det smittar av sig. Och på tal om det.. Bagge gör det i varje program.. Han gör idol mycket roligare. Den förra juryn kunde man bli förbannad på eftersom dem sågade folk  mer än gav beröm, vilket kan skapa osäkerhet bland artisterna..

Och den stora frågan ikväll är om någon man mins anar ska åka hem,  gör det....

Linda åkte ut!
Linda åkte ut ur gårdagens kvalomgång, fel person åkte ut, men sånt händer!

En sak är riktigt kul, det är han kocken Alexander från Borås... han har sökt och sökt och nu har han spelat in sin första singel.. jag har lyssnar på den och jag kan säga så här; han kunde nått långt... tittar på eller lyssnar på vissa som är kvar, så borde han tagit en plats istället för någon av dem.. Där har juryn verkligen gjort ett misstag....

Alexander
Bra gjort! och väl förtjänat!
2008-10-02 @ 08:49:56 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0