Idol 2008, kvalomgång 2 för killarna

Här kommer en sen liten notering av grabbarnas senaste kvalomgång i idol.. Den kvällens program strulade i och med allt oväder där ute som gjorde att jag missa hela två bidrag plus utröstningen 22.40.

Men eftersom jag tänkt att inte missa ett endaste program så var enda alternativet att se allt jag missat på datorn istället vilket jag gjorde.

Den kvällens program bjöd på både bra och dåliga framförande, vilket man direkt såg vilka som skulle ut ur programet och vilka som höll klassen! 

Vi kan börja med Jesper, Han verkar inte vara en musik kille, mer en kille som strävar efter kändislivet och med sitt lilla pojk- och "kalles kaviar" utseende verkar lyckas med det. Han sjunger rätt okej, men det räcker definitivt inte för att hålla de andras tempo. Vi ger honom max 2 omgångar innan han åker ut!
Sen är det lille Johan.. Han är rolig att kolla på, har en egen stil..men sångrösten håller tyvärr inte!

Robin Eriksson är den absolut bästa om man ska se till alla röst resurser.. Han har power och jag tvekar inte en sekund på att han gör en ballad till något helt underbart! Nu är ju Lars min favorit, han sticker ut ur mängden med sin ovanliga härliga röst som gör att håret bara ställer sig upp bara man tänker på det... Underbart! Åker någon av dem ut tidigt så blir jag otroligt besviken. Båda gjorde ett bra framförande och ett extra plus för Lars som gjorde en av coldplays låtar vilket är väldigt svårt!
Kevin, som jag inte gillade speciellt bra i början, börjar även att traska upp i mina ögon. Han är inte längre Maltisen som bryter och smörar.. han kan faktist sjunga, och det riktigt bra!
Sen har vi Robin B, en kille som sjunger lite halvtaskigt ibland, verkar endast kunna sjunga vissa stilar..men folket verkar tycka om honom ändå! En hundring på att det är för sitt utseende och inte sången.. Lite synd när folk tänker så, även fast jag tycker att det är roligt i och med att han bor såpass nära mig.
Men kvällens program var helt okej och som vanligt.. Bagge är den skönaste jurymedlemen som vart genom tiderna, helt klart!


Lars Idol 2008
Idol

Något säger mig att juryn borde få ha mer makt innan någon som minst förtjänar att åka ut, gör det!...
Här är en bild från när Elias och Robin hängde lös, kvällens 2 bästa personer.. vad ska man säga.. Vad tänker folket med?
2008-10-06 @ 17:17:37 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0