Idol- Fredagsfinal

Detta var det absolut bästa av idol 2008. Jag har nog aldrig garvat så mycket till en fredagsfinal som jag gjorde då.. Efter nästan varje låt var det något skitkull att garva åt.
Kevin är nog den mes underhållande i idol. Hans svenska charmar såväl Laila som mig och alx där hemma i soffan.

Man glömmer ju inte det berömda steg, för steg.. men i Kevins repliker.. trappa för trapp ;) haha.. Det var bara en av många roliga stunder i fredagens idol.

Jag också att röstningen gick helt i rätt rikting denna gång. Dock blev jag väldigt chockad då Robin Bengtsson hängde lös. Men efter en och två gångers tankar om framföranden så insåg ja att vem som hellst kunde hängt löst i fredagens program. Jag visste eller Yasmina borde som hon gjorde åka ut. Hon kan sjunga fint men det är också allt. Hon är den enda som inte tar framsteg efter varje program.
Nu börjar til och med lill killen Johan komma ifatt med sin sång röst och efter fredagens program tycks han ha hittat sig själv.

Robin Eriksson- Bra låt, och en powerballad som han sjöng så grymt. Synd att juryn har inspikat att han är en rock kille och inte tycker han borde syssla med annat än det.. Men en robbie Williams låt passar helt perfekt den också.

Yazmina Simic- Som sagt, hon sjunger fint.. men det finns miljoner andra som kan det men som inte passar som idol. En liten talang men definitivt inte orginel.

Robin Bengtsson- Skitbra tycker jag. Han utvecklas nog mest av alla efter varje gång. Ska bli kul och se hur långt han går och hur han fortsätter att utvecklas.

Anna Bergendahl- Denna låten passade som en smäck. Skitbra och sjuukt likt orginalet!

Johan- Nu kommer han ifatt.. han gjorde det skitbra och han gav mig till och med gåshud:O

Lars- Jag fattade först inte vilken låt han sjung på men tillslut slog det mig att det var U2.. han är så orginell man kan bli.. Ryser när jag bara tänker på det.

Sepideh- Hon sitter på idols bästa tjejröst!! Hon har en rejäl box med power i magen!!!

Loulou- Denna låten var bara så hennes. Den var go och glad och Loulou "is back"

Kevin- Han hann sjunga en mening, sen var det kört! hade gåshud från första början och ända tills Alice låt. Han sjunger nog bäst av killarna i idol, men han har inget direkt orginellt i rösten mer att han sjunger helt perfekt, finns inte en enda sur ton..

Alice- är hon inte med i topp fyra så är det konstigt. vad ska man säga, skitbra som alltid. blev dock lite besviken när det verka som om någon annan sjung i refrengen.. hade velat höra bara henne i de höga tonerna..

2008-10-20 @ 14:17:42 Idol 2008 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0