Måndag 27/10-08

Igår var en slapp dag.. Satt väl i tjocktröja och mysbyxor till klockan två. Sen duschade jag och åkte in till stan för o fika med en kompis. Dock verkar jag inte ha min allra största matperiod just nu och fick klämt i mig tre tuggor av min fralla, som tur var drack jag upp kaffet!

Senare på kvällen var jag på bio och såg Step brothers. Jag hade nog tyckt att den var roligare ifall jag hade mått bättre. Satt och flina rätt mycket, verkade inte ha någon energi till ett skratt.

I alla fall så handlade filmen om två 23 åringar som fortfarande bodde hemma. Den ena hos sin pappa och den andra hos sin mamma. Föräldrarna träffas sen och gifter sig.
De båda killarna tvingas dela rum och slåss om allt möjligt tills den dagen då den enes lillebror kommer på besök. Illska väcks hos båda två och istället för att bråka med varandra gaddar de ihop sig mot lillebrorsan. Filmen följer sen när grabbarna söker jobb. Kan väl säga att det händer en hel del hela tiden och vidare rumsrena i munnen är dem absolut inte :P
Bra film, men som sagt den var nog ännuroligare än jag uppfatta den ifall jag hade sett den i ett annat tillstånd.

Just de. När vi satt o vänta på att filmen skulle dra igång gick vi upp på den lilla bar-balkongen och satte oss. Precis när vi satt oss  ner började "moviequiz" det var skitkul. Det var en grabb från USA som hade kommit på det och skulle ha det i baren varje måndag klockan sju, så nu har man väl fått sig en hobby! Haha sämst var vi också. På de rader där vi inte hade något svar skrev vi en rolig historia eftersom andra vid andra bord skulle rätta våran lapp. Han har förresten moviequiz på "the baar" på torsdagar halv åtta.. så någon gång varje vecka så får jag dra med en kompis och köra det! kan jag verkligen rekomendera! förloraren får en skål med chilinötter, vilket vi sattsade på^^ och vinnaren får ett presentkort som man kan använda i baren eller i restaurangen :)
Detta var alltså på bergakungen.


 

2008-10-28 @ 10:17:23 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0