Söndag

Jag jobbade som sagt var hela dagen och tänkte ha det lite mysigt hemma på kvällen med "hål i väggen" och "parlamentet".. men så¨blev det inte..

efter pizzan bestämde jag och Alx oss för att lägga oss och kolla på hitman innan hål i väggen skulle börja. Jag hann se halva filmen innan jag börja få riktigt int i sidorna. tillslut kunde jag ligga raklångt på ryggen och stirra i taken, inte röra en enda fena utan att de högg till. Så höll det på ända tills halv elva då Alx ringde sjukhuset och frågade vad vi skulle göra. Jag fick prata med en tjej som tyckte att jag skulle komma in till akuten direkt. Så vi åkte in. På vägen in flyttade smärtan sig till bröstet och runt hjärtat. Det var hela tiden mest på vänster sida och jag blev tokrädd för om hjärtat krånglade.

Väl inne så känndes allt mycket bättre. jag var inte längre spänd och rädd eftersom jag var på en säker plats. Fick ta lite prover och en spruta som jag bara älskar :S.
Fick även en tablatt som liknade volatern men betydligt starkare. Han frågade om jag ville ta en spruta för smärtorna och pekade på revbenen men det ville jag absolut inte, sticka mig i revbenen.. men när jag sedan pratade med en sjunsköterska så sa hon att sprutan skulle hamnat i stjärten istället och det kändes inte riktigt roligt det heller, så det fick bli tabletten istället.

jag kände mig som en sån där "finn fem fel" sak.. och jag var tvungen att skriva upp allt som han trodde att det kunde vara. han kikade på hjärtat också o sa " nu fick du en gratis hjärtkoll" haha.. såg ut som en Tazarn i svart/vitt fast med en einstein lugg:P haha.. sen kunde han inte stava mitt namn Sussane Svenssun, haha vågade inte säga ifrån.. han fick tro att han var duktig och stava rätt :P

I alla fall så verkar det vara urinvägsinfektion som är det största bekymmret som dem valde att kolla upp. Smärtorna kring bröstet har jag fått tabletter för och ska hämtas ut på onsdag när jag ska klippa mig.
Sen fråga han om ja drack mycket alkohol.. haha jag har la inte druckit en droppe på flera veckor och då ett glas vin och dessförinnan inget helle.
det var knas på kalcium eller kalium i kroppen och han tyckte att jag skulle börja äta grönsaker, men det är väl det enda jag äter så det var lite konstigt det också.
och sen var det lite andra småsaker.. så ni kan ju gissa hur jag kände mig när jag åkte därirån.. inte ett rätt, eller jo hjärtat fungerade..  !!? :P

Sen var det hemgång och sängen som gällde.
2008-10-20 @ 15:04:05 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0