Spara!

Idag skulle ja lägga några småslantar i min mynt burk... Och den var heeelt full.. Känns som att jag precis börjat spara i den. Men det är bra. Får jag några småmynt i plånboken så lägger jag i dem i burken direkt, det är ändå väldigt jobbigt att ha massa mynt i plånboken som hela tiden smiter och tar plats.

Eftersom att den var full var jag av nyfikenhet  tvungen att räkna hur mycket det var i den... Och där låg 690 kronor, otroligt!
Att lägga några små kronor i burken lite då och då märks inget nämnvärt på kontot, men sparar man dem i en burk så blir det en hel del efter ett tag!
Nu känns det som min nya hobby att alltid försöka betala kontant fastän jag är en kortmänniska, så kanske jag är rik i burken om några veckor;)  Måste dock fixa en större burk så att alla min pengar får plats ;P

2008-10-01 @ 15:17:45 Mina tips Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0