Helgen

Fredag

I fredags var en sprängfylld dag med bara massa aktiviteter, det gillar vi ;)


Dagen började lugnt hemma. Vaknade väldigt tidigt och kunde inte somna om, så jag tog på mig gympadojorna och gick ut på en morgonpromenad. När jag kom hem en timme efter så kunde jag lätt säga " dedär var fan inte dumt"... hur gött som hellst och hela dagen hade jag framför mig och utan ångestkänslor över att man borde fått sig lite friskt luft.

Och frisk luft var bara förnamnet när vi anlände till Göteborg.. Det öste ner med regn och som chokladsås på glassen blåste det rejält dessutom. Jag kan konstatera att det inte bara var yrväder ute, väl innanför dörrarna såg jag ut som ett också. Och de som känner mig vet att det är en sak som kan göra mig på dåligt humör!! hur kul är det att frisyren är förstörd p.g.a vädret? och hur kul är det att kläderna är helt genomvåta p.g.a. vädret? Nee..


klockan fem satt jag på en stol mitt uppe i allt sminkande.. Jag kom på mig själv med att jag gärna vill ha sminket som jag själv vill, för många gånger satt ja och tryckte ihop knytnäven av ren aggression när hon inte ens kunde lägga på en fundation ordentligt.. Och den hårdaste knytnäven kom när hon skulle lägga på mascara... Jag har alltid fått höra att mina fransar är så fina, att det är dom jag kommer bli känd för osv... Och så förstör hon HELA  sminkningen när hon lägger på mascara så att  endast  4  fransar  syns på varje ögonlock.


Efter sminkningen var det dax för korten. Det kändes som att det gick rätt fort, men antar attt det inte gjorde det..

Efter att alla kort var tagna var jag heeelt slut. Alla dessa blixtrar och lampor och ljus i hela rummverkade ha en sömn effekt på mig...







Nu var det dax för bio-biljett beställning och därefter mat. Jag hade inte ätit på hela dagen,. Eller  jo några kokta grönsaker.

Vi gick runt och letade i Göteborg, men hittade inget intressant, haha förstår ni, Göteborg en fredagkväll och inget intressant ställe att gå till. Visserligen var vi inte vid avenyn där det nästan bara finns matställen utan runt kungstorget och domkyrkan. Fick lite tips om "pizzahut" på vägen men ingen av oss var sugen på det. Sen hittade vi en liten dörr som ledde ner  i en mysig källare. Och vid ingången kom en liten thailändare och mötte oss.

För min skak satt inte Thai mat helt fel och Alexander verkade tycka om det också eftersom han pratade om maten ett tag efter att den slink ner i magen.


Det brukar vara stressigt när jag ska äta och är det inte det  så är jag så van vid att stressa ner maten så jag gör det av ren vana. Som denna kväll, dagen hade vart sprängfylld och tiden på restuarangen kunde inte bli för långvarig heller.


Direkt efter maten var nere så begav vi oss till bion för att hinna köpa lite gottgott till filmen. Sen var det dax :)


Patrik 1,5

Har ni inte sett filmen borde ni absolut göra det. Filmen var hur mysig och rolig som hellst med de klockrenaste kommentarerna. Jag hade sett en reklamfilm av "Patrik 1,5" när jag var på bio förra gången och kände att denna måste jag se!

Tidningar har dock inte gett filmen vidare bra resultat. Man har ju sett en del snuttar av filmer på trailers och reklamfilmer och sen sett filmen och blivit besviken över att den inte var så rolig som den verkade. Ibland så visas de roliga av filmen på reklamen och sen kommer ingen mer positiv överraskning i filmen vilket gör att man bli besviken. Men så var det absolut inte denna gång. Den var till och med roligare än väntat!
Alla vi fyra, Jag, Alx, Niklas och Linda var supernöjda när vi klev ut ur bion.

Efter filmen blev inte utelivet specielt längre, så vi åkte hem till min pappa för att sova där. Nu var han inte  hemma men bror var hemma och gled ner med inlines, shorts och T-shirt i regnet för att lämna några slantar till parkeringsautomaten... haha den killen alltså...!

Halv tre vaknade jag till av att min arm somnat och väckte Alx som låg lutad på mig och tyckte att vi skulle gå och lägga oss i sängen istället.

Bra dag och kväll kan jag bara konstatera!



Lördag

Vi gjorde oss i ordning och åkte iväg till IKEA.
Dem hade tiktigt coola saker och en helt ny värld verkade öppna sig för Alexander. Han skulle ju ha det ena och det andra, typ halva affäern ;) ne men det var sött.
Men lite saker fick vi med oss hem. Först en köksmatta som var röd, supersnygg till vårat limegrön-röda-svarta kök!!
Sen blev det en mörkblå badrumsmatta som passade ypperligt till det mörkblå kaklet vi  har. Alx hittade en skitsnygg pläd han ville ha liggandes på sängen här hemma, vilket det blev också!
Sen var det lite småsaker som doftljus och sparayflaskor..

Vi tog en kort och smärtfri diskussion om vad vi kunde göra därefter, kändes tidigt att åka hem och skulle vi göra det var vi tvungna att äta kebab tidigt :$ Stan var vi inte så sugna på, inte helle Allum eller möbelstudio. Men jag kom på den smarta idén att åka till freeport när vi ändå var halvvägs. Så det blev en tripp dit.
Vi började på McDonald´s, klassiskt ^^ men man kan inte gå runt hungrig, det försämrar hela lusten för shopping.
Sen kollade vi i lite småaffäerer och sko affärer och hittade var sitt par skor.




Sen var vi inne i en affäer fullt med massa hårprodukter. Jag hittade en sak jag ville köpa men kön var superlång och det verkade inte vara prioriterad att lätta trycket från affärsbiträdens del.. så jag gav upp mitt värmeskydd och vi åkte hemmåt istället.

På vägen ringde Bengan och bjöd hem oss på mat och Sajsa som fick lite dåligt samvete över att det hela tiden är dem som bjuder hem oss, bestämde sig för att åka till affäeren för att köpa lite saker och sno ihop en ananaspaj att ta med. 

 Väl hemma gick jag raka vägen till sängen.. Efter denna början på helgen var man helt slutkörd. Det absolut jobbiagaste med att komma hem var att det såg ut som f a n!
*Inget kul att komma hem till, men är man stressad när man åker så blir det ingen annan syn när man kommer hem.
Alx somna så jag gick upp, stängde dörren och började städa ordning hemma. Sen bakade jag pajen. Lagom tills jag var färdig ringde Bengan och sa att vi kunde komma bort. Väckte Alx, och åkte bort.

Jag kan skriva en hel diskussion om svärföräldrar.. man vet ju vilka sorter det finns.. Men jag kan lova er att mina är de absolut bästa! Tycker jätte mycket om att vara där och har roligt varenda gång.

Kvällen blev bra med TV och mys.

Söndag

Dagen började bra med frukost i sovrummet, med en film jag tjatat om att se i ett halvår nu, "Sunes sommar" haha så jävla skön film!!

Det var i alla fall jättemysigt att ligga där och kolla på filmen med Alx :)
Söndag och det är lika med?? KEBAB! :$ haha det går knappt en söndag utan det, så jävla gött och verkar fan aldrig tröttna!

Sen på kvällen bjöd vi hem Alx föräldrar och hans morbror på lite fika. Han äger dessutom en egen möbelaffär och hjälpte till att få in mått på en matta för beställning.
Och som hela helgens kvällar blev denna helt underbart mysig :)

Måste säga att detta var en av de mysigaste och skönaste helgerna på länge :)

2008-10-14 @ 11:59:51 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0