Idol 2008

Jag har närstan hängt med på varenda audition som vart, missat någon ensataka bara skulle jag tro. Och detta året har vart det bästa! många som bjudit på sig själva, men själva skaran av människor som vart duktiga har varit betydligt större detta året än åren innan.
Juryn har varit mycket roligare att titta och lyssna på. Det är roligt på ett helt annorlunda sätt.. förra juryn total sågade folk med elaka kommentarer som gjorde dem själva lustiga, men denna juryn bjuder på sig själva, har en snäll o skön attityd till andra människor samtidigt som det är roligt.
Jag tycker Anders Bagge är den bästa av dem, han har absolut vart den i juryn som bjudit mest på sig själv och hans flin smittar av sig.. kanske beror på hans tand eller glugg eller vad det är, men kul är det i alla fall:P

Visst tycker jag att några borde fått stanna kvar och vissa inte, men denna grupp av 16 är nog helt okej.
Jag minns inte riktigt hur den andra gruppen gjorde med tjejer och killar, om dem tog ut de 16 absolut bästa oberoende på om de var killar eller tjejer, eller om dem också hade 8 av varje.
Det är bra att det är uppdelat på det sättet.

Angående hur bagge reagerade på Anna bergendahl, och sa att hon var hennes favorit, trodde jag i början skulle bli farligt. För man har ju vissa favoriter oberoende på vad de presterar, men efter den första kvalomgången som ägde rum igår, kunde Bagge faktist vara ärlig och säga att hennes framförande inte var så bra.. och det tycker jag är bra. Man litar mer på juryn om dem är rättvisa mot alla!


Gårdagens kvalomgång var rätt lam ändå. ingen som vågade släppa trycket vidare mycket...

Anna Bergendahl- time after time> helt fel låtval...frågan är om hon klarar av att sjunga så mycket annat än den låten hon sjung på audition.. dem andra låtarna har hon fått kritik för...
Yazmina Simic- what a wounderful world> Ingen bra låt alls, den var väldigt lam och inte alls rolig att titta på. Det enda positiva var väl att hon kunde sjunga..
Sipideh Vazari- i will survivie> Den absolut bästa igår. Hon vågade släppa loss och gav oss en liten blick i hennes sångkunskaper, riktit duktig. JAg tror absolut att hon kan hänga med på de flesta genren.
Jenny Kerevik- licence to kill> Hon kunde släppa loss lite i alla fall, var inte riktigt lam som de flesta andra.
Alice Svensson- Beautiful disaster> Hon känns rätt mesig på ett vis, men förhoppningsvis får vi se vad hon går för..
Loulou Lamotte- I wanna dance with somebody> Hon bär på en rätt okej röst, frågan är om den håller hela vägen. Eller så är den bara så annorlunda vilket jag i såna fall missat...
Victoria Dogan- Secret love > verkligen kvällens tråkigaste låtval.. inte konstigt att hon åkte ut. hon var en av dem som inte gav järnet helt enkelt..
Linda Pritchard- All the men that i need> Hon var nog kvällens andra bästa. Hon hade en bra låt och sjöng den bra. Hon vågade släppa på trycket.. alldeles för mycket enligt juryn...



Kvällens program blir lika intressant som gårdagens.. nu är det killarnas chans att visa vad de går för vilket ska bli mycket spännande.
Min favorit är nog Lars, med bob dylan rösten.. Det som känns tyngst med honom är att han kanske inte klarar av alla olika stilarna.. vilket är synd! Som Bagge sa, "jag vill absolut göra en skiva med dig"- hoppas verkligen att det kommer ske om han åker ut!!

Det är svårt att sätta fingret på alla killarnas kunskaper eftersom man inte sett så mycket av dem. Men det ska bli extra intressant att se Johan om 2 år när han kommer i målbrottet.. Han borde visserligen vara det nu eftersom att han är 16 år, men tydligen inte... Rätt skön röst annars, men jag tror inte att han räcker hela vägen fram till finalen.
Sen är den sista man känner til Robin Bengtsson eftersom han kommer från Svenljung som ligger bara några få mil härifrån..
Sen får vi se vad Kevin, Rasmus, Lars, Johan, Robin B, Jersper, Robin E och Elias har att bjuda på ikväll. MAn får bara hoppas på att deras låtval är roligare än tjejernas igår..!!

Idol
Sepideh-favoriten                                   Anna- favorit i början, men håller hon hela vägen??
2008-09-30 @ 18:47:25 Idol 2008 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0