Anställningsintervju- Tips


 fem bästa tips


n1
. Var påläst och förberedd. Ju mer du tagit reda på om jobbet i förväg desto bättre intryck gör du. Ställ frågor. Då verkar du mer intresserad och får dessutom lära dig mer.

2. Var så ärlig du kan. Det vinner både du och din framtida arbetsgivare på. Berätta om negativa erfarenheter på ett positivt sätt. Vad du har lärt dig av eventuella bakslag.

3. Prata inte illa om tidigare arbetsgivare. Säg snarare att "min chef och jag hade olika uppfattning" än att "chefen var en idiot".

4. När du får frågan om dina negativa sidor, var beredd på att lämna några exempel. Försök att undvika klyschor som till exempel "jag är otålig och ambitiös". Var ärlig även här.

5. Visa gärna att du har tänkt lite extra på klädseln inför intervjun. Ta av dig ytterkläderna, men lämna för all del skorna på.
 

Detta är till lite hjälp nu när halva Sverige snart är arbetslösa.

Kom i tid!! men det är väl en självklarhet? : )
2009-02-04 @ 17:21:59 Mina tips Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0