Äntligen Fredag

Shohoo, Fredag!!
- Det är väl allas tanke denna dag, inte sant!?

Men jag har ju haft fredag hela veckan. I synnerhet igår då det var massa god mat som tog massa tid, lite mys och sen insomning..
Men hade inte Pallen vart dålig i veckan hade säkert gårdagen sett annorlunda ut.

Nu är det i alla fall fredag. Min lille sömntuta var trött i morse så jag gick upp för att göra en mys-frukost till honom.
Blev scones av ett lite nyttigare slag och lite frukt och grönt därtill.

Idag blir en relativt lugn dag fram tills eftermiddagen. Vi funderar på antingen pingis eller att gå ner till sjön så att Palleman får åka av sig lite på sina skridskor.
Ikväll är vi hembjudna till Alx föräldrar på mat och därefter lite Let´s Dance tittande :)
Ser fram emot eftermiddagen väldigt mycket och tror verkligen att helgen är något att se fram emot. Blir en del att göra även denna helg.

Funderar på att göra en liten lunchpizza idag eller ngt annat lätt. För jag tror inte vi står oss till 18.30 då maten serveras hos herr och fru Johansson.





Scones


I N G R E D I E N S E R

1 dl vetemjöl
1 dl rågmjöl
0.5 dl solrosfrön
2 msk linfrön
1 tsk bakpulver
0.5 tsk salt
1.5 dl mjölk eller filmjölk

G ö r   s å   h ä r

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör ner mjölk/filmjölk och blanda ihop smeten. Bred ut på en plåt med bakplåtspapper. Låt grädda mitt i ugnen på 250C i ca 10 min, eller tills sconesen fått fin färg.

Kan varieras te.x. lite hackade valnötter istället för linfrö och solrosfrö.


2009-02-20 @ 13:31:29 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0