Dagens goda gärning

Jag inte vad som flög i mig allra nyss. Legat och kollat på nyhetsmorgon i vanlig ordning. Är ingen sömntuta jag inte..Ånej, tio i åtta åkte TV:n på här hemma och Sajsa la sig för att kika på nyhetsmorgon. Väldigt intressant faktist. En snubbe var där och pratade om lite artister. Han va popkritiker och spela upp någon musikvideo på två killar som förde sig som två utlänningar (de var givetvis vita då) och konstatera att deras skiva var meningslös eftersom att man vill se dem när man lyssnar, inte bara lyssna för då förstörs hela grejen..
sen tipsa han om "the lake" och "strangers". Den sistnämna såg jag på Ge-kås och tyckte att den verka okej, dock väldigt ryslig.
Men till den "goda gärningen"
Reklampauser är inte alltid värdelösa.. Hjärt- och lungfonden hade en liten reklam snutt om att det fattades pengar för hjärtforskningen. Och det ligger mig väldigt nära till hands med hjärtsjukdomar. Jag har det inte själv men en nära person. Och den personen är någon som betyder väldigt mycket för mig och som har en helt fantastiskt insida.
Och jag har alltid önskat att jag kunde göra så mycket mer för den personen.

Så jag gick in och kika på deras hemsida http://www.hjart-lungfonden.se/ och kika. Rätt som det var hamna jag på "Ge en gåva". Det kändes så rätt att ge bort bara lite gran. Gör alla det så blir det hur mycket pengar till forskningen som hellst.
Detta kanske inte var något just för personen själv, men det kändes på något vis som om jag gjorde en tjänst åt den ändå. 

Jag älskar personen och vill att den ska må bra och ha det bra. Personer i samma situation önskar jag detsamma! och om ni också bryr er om personer med hjärtfel, gör som jag och klicka på länken och ge bort en gåva. Det behöver ju inte handla om tusentals kronor, en liten slant är ju en bra början på något stort :) <3

2009-02-24 @ 09:10:08 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0