Dålig uppdatering...

Jag vet inte vad som tagit åt mig. Helt plötsligt kändes detta inte motiverande alls.
Jag har väl inte hittat på jättemycket heller för den delen. Kollar lite filmer därav "Fredagen den 13:e"- Får ju förbereda sig inför fredagen som kommer nu ;) men hoppas att vi slipper hemskheter likt den.

På fredag är en förfest planerad här hemma hos mig. Det blir totalt 14 stycken och då är jag och min bror inräknade.
Ska bli roligt. Blir stan dessutom och där hoppas jag möta Alx, bara en snabbis hade räckt för en liten puss (A)
Men det återstår att se. Vill inte planera massa nu när jag varken vet vart vi ska och när vi drar från mig.

Hann fixa fram 2 flaskor vin. En till maten "Casal Garcia" och en till festen sen "Foot of Afrika". Nu kanske ni tror att jag låter som värsta alkolisten. Men jag kommer inte dricka upp allt det. Kanske bjuder ett glas eller låter blir. Är sugen på att smaka på bägge i alla fall. Är så trött på mitt gamla vin "Carlifornia White" och "Castillio de credos"
Ligger en Gazela hos Pallen med, men den är väl hans antar jag.


Var inne i stan en snabbis innan. kika runt men orkar inte kolla så mycket. Lusten fanns inte där så det blev inte speciellt långvarigt.
Lagade grekisk mat idag. Blev både souvlaki och biffteki med klyftpotatis, Tzatsiki och ungsstekta tomater, Zuzzini och Paprika.
Väldigt gott och som vanligt vid såna rätter, för mätt.

Nu sitter jag här och lägger in bilder på datorn. Tänkte tömma kameran så att nya får plats tills på fredag.
Hittade lite roliga bilder jag faktist glömt av. Från helgen då Pallen sitter och gör ungefär 10 olika grimarser ;) Väldigt söt och ett leende på läpparna så kan jag nog sova gott med de korten i tankarna :)
Har redigerat lite bilder. Dock hade jag ingen större energi så det är lättredigerade bilder. Men det får duga!

Sen har jag och bror haft lite semel mys. Jag bakade semelbullar så vi gjorde lite "alla hjärtans dag" semlor. Fast lite tidigt. Men antar att jag kommer äta andra saker på lördag.
Ska ringa Tara´s och boka bort tills på lördag. Det var krångel när jag ringde dit ikväll. Lite oordning i bokningarna så vi får hoppas att där finns ett bort kvar :)

Lägger upp lite bilder i miniatyr som ni kan trycka på för att få större. Sen några stora bilder.



Tryck för större bild




Sajsa i tre färg nyanser!



Glöm inte att kika in på min andra reept blogg

http://svenssonsusanne.blogg.se/recept




// S A J S A
2009-02-12 @ 01:58:24 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0