Fettisdagen

5 000 000 semlor beräknas gå åt idag. Det är enomrt. Själv ska jag antagligen till Elinore och Kenneth med Christina och dricka kaffe och äta semla.

Men för min del känns det som om jag ätit mina semlor för iår. Har väl blivit kanske fem stycken allra redan.
Men vi får se vad som blir av denna dag i semelväg.

En sak som är rolig med semlor är att man kan variera dem väldigt mycket. Jag minns när jag var liten och inte alls ville ha mandelmassa. Ibland bruka mamma lägga i vaniljkräm och ibland sylt eller äppelmos. Grädden var ett överflöd vid den tiden. Dock har jag på senare tid fått det fastställt att jag ska hålla mig från laktosprodukter. Så det blir pyttelite grädde bara. Och nu har jag mandelmassa i min semla.
Jag gjorde semla med jordgubbar i till mig och min lillebror en dag och det var supergott.
Det går också att göra den med choklad. Från topp till tå. Men det har jag inte smakat på ännu.

på nyhetsmorgon nu är det fem olika

* Den klassiska minisemlan

* Den stora semlan med mycket grädde och gräddig mandelmassa

* Wienersemlan. En semla som är frasig precis som wienerbröd

* Chokladsemlan

* Semlan för de som inte tycker om mandelmassa, vaniljkrämssemlan.

Vilken låter godast!?

- den klasiska lilla semlan. Den är liten, inte för stor och med lagom grädde och mandelmassa. Men jag pillar gärna ner lite bär, det var himla gott.

Semla med bärsemla med chokladEn semla doppad i mjölk
Den klassiska semlan

2009-02-24 @ 09:55:08 Min dag Permalink


Kommentarer
Postat av: Sophie

Åt en semla igår, men OJ vad sugen jag blev igen! Min favvo är den stora med mkt grädde och mandelmassa:D



Kul att ses imon!

Kramis

2009-02-25 @ 15:25:46
URL: http://fiabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0