Fredag - Let´s dance och TV mys

Då var fredagen över.
Som jag skrev i tidigare inlägg så var det Överlida även denna helg. Åkte hemifrån 20 över 11 på morgonen och var nog här hemma i lägenheten 20 över 3. Japp, det var riktigt jobbigt! Slaskigt och kallt därute så jag var bra trött när jag kom fram.

Gjorde inte jättemycket, Alx kolla på något på datorn och ja gick runt och var rastlös.
Efter att han  kollat klart och även sovit lite så åkte vi till affären för att handla lite inför kvällen.

Blev lite utav varje i korgen. Chips, kyckling, tillbehör till maten.
Skulle bli souvlaki till middag.
Så det var full rulle när vi kom hem. Tina kycklin för att kunna lägga den i marinad en snabbis, gjorde tsatziki, sallad och fixa klyftpotatis.
Jag har ett sånt grilljärn, och det är perfekt till kycklingspett. Går gör fort, kanske 10 minuter sen är det klart!

Efter maten åkte vi hem till Bengan och Lena : )

Möttes av en kram från Bengan. Han peka även mot en liten skål som stod på bordet. Ni anar inte vad det var!? FIKON!
Så galet gott det var. Dem var hur goa som hellst. Fanns även vindruvor på bordet :)

Let´s Dance fanns på bildskärmen större delen av kvällen.
Det blir bara roligare och roligare för varje gång. Det är 4 dans-par som förtjänar första platsen ungefär lika mycket.
Morgan är ju absolut bäst, men Laila kommer inte långt därefter. Magnus och Niclas är också jätteduktiga.
Elisabeth är duktig för att ha den kroppsformen och framförallt ålder, likså Carl-Jan. Han får gärna vara kvar någon danstur till, det är riktigt roande att se hur han dansar vecka efter vecka. Det ser ju i stort sett lika dant ut varje gång! Händerna på höfterna och det breda, lite malliga flinet med 2 framtänder som kikar ut lite smått.

George kan bli nästa man att lämna Let´s Dance. Han är ju inte jättebra och bjuder framför allt inte på någon rolig show!


Att Hasse åkte ur denna gång var rätt så väntat. Han var duktig och det var rätt imponerande att han ens ställde upp från första början. Man får ju en uppfattning om att han är väldigt stel och allvarlig i det mesta han gör.



Runt halvtolv tiden åkte jag och Pallen hem för att kolla på inspelningen av "Made in Sweden".

Antar att det var sista programet nu i veckan, eller!?


Det är kul att allt löste sig kring Kim, han är ju galet bra! Janet är ju inte dålig hon heller. Lite tråkig på ett vis. Hon låter ju som alla andra i den stilen. Lite svårt att förklara men hon är inte unik.

Kim har ju en sån rostig lite halvhes röst som jag älskar! Blir så mäktigt och härligt på ett vis. Visst, jag har haft lite svårt för hans sätt att vara, men man vet ju inte hur alla andra artisters väg till försa singeln sett ut. Man har ju fått följa båda dessa i några veckor nu och lärt känna deras riktiga jag.

Palla ladda ner hans låt och den spelades inte bara 1, 2 och tre gånger.. ;)

Blev läggdax strax efter 01.00 och som vanligt på fredagar, en mysig och absolut lyckad kväll.



Anders Bagge är min favorit, haha stört skön :D

Haha, jag kände igen denna bild..^^ Detta är Kim HAha o detta är min pappa ^^ ;)






// S A J S A

2009-02-07 @ 15:30:41 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0