Pinsamt men lönsamt

Nu kommer jag att leva på socialen en månad till att börja med. Jag måste få säga att jag skäms. Jag skämdes redan när jag klivde in i huset... "herregud, vad gör jag här!?" var min tanke. Men är man i "nöd" så är detta det rätta stället.
Jag sa det till henne att det kändes lite illa och att jag nästan mådde dåligt av att söka detta.
Hon var väldigt vänlig och sa att detta är till för såna i din situation, och att jag skulle få hjälp att ta mig därifrån : ) kändes bra! Nu är det 110% arbetssökande som gäller. Jag har visserligen redan haft en hög växel men detta kunde ge mig praktikplatser som kunde leda till jobb. Och är det en praktik plats så är det lättare att få den på ett "bra" ställe där jag vill jobba. Så slipper ja ta jobb som inte är bra bara för att jag måste ha ett.

Är hemma på en liten snabbis lunch med lillbrollan. Han har ju lov idag, så stjärten hans sitter där den alltid sitter här hemma, på en stol framför datorn.
Han var faktist väldigt snäll och ringde och erbjöd sig att möta mig ifall jag hade mkt packning. Väskan var väl inte överdriver stor, men den vägde en del. Hade en påse med lite skor och min datorväska som var fullproppad med massa papper och annat bröte.

Nu ska jag ta på mig lite andra kläder, och sen gå ner mot Arbetsförmedlingen för ett litet möte : )

// S A J S A
2009-02-09 @ 12:15:24 Min dag Permalink


Kommentarer
Postat av: Alx

Känns inte som ja vill ha någon bögfestival alls, räcker med en ren o skär konsert så e pallen mer än nöjd;)

2009-02-09 @ 16:55:38
URL: http://alxjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0