"psykisk sjuk kvinna attakerade 5-åring"

Nu under  morgonen har jag haft på nyheterna på TV:n, och minst 5 gånger har jag hört  "psykiskt sjuk kvinna attakerade 5-åring i västra frölunda" ... Känns inge vidare alls. Det är i västra Frölunda som jag bor och det händer minst 1 sak varenda vecka där. För skojskull brukar jag kika på GT, den sidan som  heter "Senaste dygnet" - jag tror den heter så, men den handlar om händelser i västra götaland som inneburit polisutryckningar osv.
Och där står nästan alltid Västra Frölunda med.

Att man aldrig kan känna sig trygg där man bor. Det är fö jävligt. En liten kille på 5 år blir nersparkad av en galen kvinna.. ! Det är ju inte klokt.. Föräldrarna lär väl aldrig mer släppa ut den stackars pojken och gör dem det så kommer han alltid vara rädd. Jag har ju själv varit liten så man vet ju hur saker sätter sig.

När jag sen diskuterar med kompisar om vart man ska bo i Göteborg, så är Frölunda iste särskillt intressant.
"Frölunda, usch nej, aldrig i livet...Jag vill bo på ett lugnt stället" ..

Får ta ett allvarligt snack med min pappa.. Han vill ju inte att jag ska gå hem själv från spårvagnen fastän det bara tar 5 minuter hem. Och jag själv känner mig inte speciellt säker den vägen heller.
Har själv blivit förföljd i Göteborg och det är väldigt otrevligt.

"Det var i går eftermiddag vid 17-tiden som den psykiskt sjuka kvinnan, som är i 30-årsåldern, var ute med sina ledsagare i Västra Förlunda. På något sätt lyckades hon ta sig ifrån dem. När hon fick syn på den lilla cyklande pojken gick hon till attack, slog honom av cykeln och sparkade honom i ansiktet.

Kvinnans ledsagare kom till pojkens undsättning - och lyckades avstyra attacken.

Nu sitter kvinnan anhållen, misstänkt för mordförsök på femåringen. "


Ja ni ser ju.. 17 tiden på eftermiddagen, inte ens mörkt ute och vad som hellst kan hända..

2009-02-17 @ 11:16:22 Tankar och känslor Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0