Torsdag - bak & mys

Blev en riktig överraskning när jag vakna upp denna morgon.. Så mycket snö!!
Jag kan inte minnas när det snöat så mycket senast. Låg säkert 1 dm snö därute plus att det fortfarande snöa. Och det höll i sig hela gårdagen. Kom bara mer och mer snö hela tiden.


I vilket fall börja jag och Alx morgonen med frukost ute i TV:rummet tillsammans med nyhetsmorgon. Jag har under hela veckan gått upp runt sju, halv åtta för att kolla på det, ta det lugnt och uträtta det jag skulle gjort nu under veckan.
Jag måste erkänna att man blir bra "lat" av att bara gå hemma om dagarna. Det borde vara tävrt om, jag är "ledig" eller jobbar inte, och därför borde jag ha all tid i världen på saker.
Men börjar dagen segt så slutar den så också.

Vi städa hela lägenheten efter frukosten och när det var klart hoppa jag in i duschen. Skulle hänga med Lena till affären och inhandla lite mat och sånt nu när Palle inte vart hundra procentig.

Blev fläskfilé och lite baksaker, glass, cola och lite godis.

Bakade en kaka med Daim och lingong och muffins med äpple och kanel. Har lovar mamma att bidra med lite sån hjälp nu tills på lördag då min lillebror ska ha släktkalas.
Blev nog rätt bra. Muffinsen kunde haft mer äpplen, trots det att jag hade ett äpple mer än vad som stod i receptet. Men då vet jag det tills nästa gång i varje fall.

Efter bakningen började jag med maten. Marinerade köttet i en honungs och vitlöksmarinad, fixa klyftpotatis, gjorde iordning champinjonerna och fixa två olika sallader; en med stekt minimajs ich paprika tillsammans med salta solrosfrön och en helt vanlig grönsallad.

Tog en stund att få till maten men väl nere i magen så kunde jag slappna av något.
Packa ner lite nybakakt fika och åkte över till Bengan som var ensam denna kväll.
Han hade redan förberett med lite frallor och kaffe och vi fyllde på med det onyttiga ;)
sen satt vi och kolla på Du är vad du äter- lite passande... och sen Lyxfällan.

Blev en mysig kväll hos Bengan och en avslutande film här hemma med Pallen. Joe Dirteller något ..



Helt underbart. Bilden är tagen precis utanför ytterdörren :)




Bengan häller upp kaffe :)


1.  2.
1. Helstekt fläskfile
med vitlöksstekt
 paprika, minimajs
 och äpple 

2. Vitlöksfyllda champinjoner
 med timjan och ost




// S A J S A
2009-02-20 @ 12:48:23 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0