1 januari 2009

Då var det ett helt nytt år då..
Måste nog erkänna att detta året inte var ett av mina favoritår... Det hände mycket roliga saker, det ska jag absolut inte förneka, men också en hel del jobbiga saker..
har skrivit upp 5 bra saker och fem dåliga med detta år:

Bra

1. Jag och Alexander firade 1 år <3
2. jag tog studenten
3. Jag flyttade ihop med Alexander
4, jag började övningsköra ( 1 gång i alla fall (A))
5. Jag har vart på hardcore superstar och coldplay
6. Fan, nu fick jag inte ha med mera.. detta var 5 snabba som jag kom på direkt. det var givetvis mycket mer ;)

Dåliga

1. Alx blev inlagd på sjukhus 1 månad p.g.a. endorkadit "/
2. Jag flytta från Göteborg (orsaken varför är det dåliga, men det vill jag inte dela med mig av)
3. den förbannade jobbkrisen har gjort att jag bytt jobb ett x antal gånger vilket har var skitjobbigt..
4. Usch, detta tänker jag absolut inte nämna.. men mina närmaste vet EXAKT vad detta är och det har förändrat mig oerhört mycket...
5. Har vart sjuk mycket.. måste ha kommit på en och samma gång, för tidigare har jag knappt vart sjuk alls. Då åkte jag bara på såna knasiga saker som blindtarmen, bröt armen, lunginflamation, hjärtmuskelinflamation... osv osv.. men nu har det vart mycket skitsaker som förkylningar, feber hit och dit och you name it.. ! tragiskt jobbigt, men thats life!


Ni ser.. Det har vart tunga saker men som tur är har det bra sakerna vägt upp en del.. Men det tyngre sätter sig hårdare tyärr "/

Men nu är det ett nytt år och nya tag!!! ska söka nya jobb nu i början av nästa vecka, sen ska jag ut och gå en hel del detta år är tanken, slluta äta skit är ingen idé att skriva, för dem få gånger jag äter godis har jag garanterat gjort mig förtjänt av det ;)
Sen ska jag ta tillvara på de saker som betyder extra mycket för mig (L)



Dagen

Blev ingen sovmorgon för min del inte.. Alx börja retas och tryckte på näsan och kraffsa på mina revben (som om de killades) haaa ;) nej men han var nog väldigt pigg och uttråkad och det föll på mig. Men det var bara att kliva upp. Kände redan när jag slog upp ögonen att denna dag skulle ligga i goda händer hos mig. Har vart glad och sprallig hela dagen :D

Sofie och Patrik hade givetvis sovit över och på väg mot toaletten ( försökte smyga) fick jag ett god morgon av Sofie. Trodde inte att det hade vaknat ännu.. Patrik den lille stackarn hade somnat halv åtta i morse.. rätt keligt att inte vara hemma då. Vi andra hade ju absolut inte blivit arga om han satte på TV:n.. men sånt faller kanske inte in när man är borta hos någon annan.
Men grabben verka hyffsat pigg och morgonen var rolig den ok.
Sofie hade skallebank som hette duga och tänkte inte äta frulle först, men efter lite tjöt av mig :$ så slank mer än 2 smörgåsar ner i magen, mer än mig till och med :D Kanon tjejen !!!
Satt en bra stund vid bordet, var skönt att sitta och ta igen sig, helt klart!

Dem stannade inte så länge, Sofie var nämligen bortbjuden på lutfisk hos sin morfar ;) ska skicka mess strax och höra ifall det var gott.. hade ett litet samtal om hur det kunde smaka, lukta och vi konstatera att det verkade förbaskat äckligt i alla fall.

Hann lyssna på lite musik innan de åkte hem. Har nog rätt så lik musiksmak alla fyra verka det som.

När vi hade kramat om dem och vinkat av dem fixade jag sista disken och torkade upp efter champangespillet från gårdagens ståhej.
Sen satte jag mig vid darren, redigera lite kort och uppdaterade min blogg lite granna.



Slappa som vi var så drog vi iväg till Svenljunga för andra gången denna vecka för att köpa kebab :$ smaskens får jag låv att uttala mig om att det var!! smeckt vierklich gut heute ;D
Och fram tills nu har jag ätit kebaben, kikat på TV lite och suttit med bilder, bilddagboken och självklart här på bloggen :)
Nu tror jag att det blir film. Pineapple express om jag inte misstar mig vid namnet..

Så hörs vi av imorgon där dagen ännu inte är planerad .. :)




Sajsa
2009-01-01 @ 21:48:35 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0