Anställningsintervju

Då har jag varit på anställningsintervju igen.
Åkte tidigt från Överlida till Göteborg i morse. Gjorde ett nytt tappert försök för att komma iväg, och denna gången gick det vägen. Var dock lite orolig ett tag. För det första så hade en vagn gått sönder och stod plats på hållplatsen jag skulle till. Så mellan korsvägen och Mölndal gick där ingen vagn utan ersattes av bussen. Ersättningsbussen kom aldrig och tur nog att man har lite skinn på benen när det gäller kollektivtrafik i Göteborg, så hoppa jag på en annan buss som jag visste stannade en hållplats ifrån där jag skulle hoppat av ifall jag åkt spårvagn.

Hoppa av bussen och pusta ut för en kort sekund...
- Herregud, vad var det för gatunummer ....
Fick en total "black out" i huvudet. Detta är bara inte sant.
Vad jag gjorde var att skramla ihop så mycket information om det som det bara gick.

-skulle ligga mitt emot ICA MAXI, men vilket håll?
- Mölndals gatan var jag spiksäker på att det var
- Och spårvagns platsen där jag skulle hoppat av syntes också.
Nu var det bara att pussla. Något med siffran 1 visste jag att det skulle vara. Så tillslut hittade jag "nummer 91, Mölndalsvägen och mitt emot ICA MAXI. Där det även stod Sportpartner. Ärligt talat så visste jag inte ens vad företaget hette, visste att det var något med "sport"

Till intervjun då:

1. Kom aldig försent. Det var en tjej som kom 10 minuter efter. Vi väntade inte på henne och därmed fick han förklara massa för henne som han redan dragit upp för oss. Förlorad tid för hans och våran del..
2. Var social och se glad ut. Det lyckades jag med. Vi var 4 stycken och det kändes som att jag fick mest uppmärksamhet i och med min aktivitet.
3. För arbetsgivarnas del - Se till att ha ALL VIKTIG information på plats i arbetsförmedlingens anons så slipper ni ta på både er och vår tid helt i onödan.
- Saken var den att de inte skrivit att det behövdes ett körkort och
- Att det var ett resande säljjob.

Vi ska åka runt till olika kommuner i Sverige. Och jag kan tillägga att det finns ca 250 stycken, en del.
Och på 1 vecka så är det en ny kommun. Där ska vi samla ihop företag som vill ha en plats i en almanacka som delas ut gratis till alla familjer i hela kommunen. Bra pris för deras del och en bonus är att den delas ut gratis.
Det fanns lite allt möjligt att sälja på företaget, men detta var deras nyaste idé, eftertracktad och populär sådan. Han var lite lustig " jaa här sitter jag och anställer folk medans alla anda gör tvärt om, det känns ju skönt" haha^^

- ålderssnittet var 26 år, och som han själv sa; tyvärr så har jag höjt upp det en hel del.
Jag antar även att där arbetar mest tjejer, vilket man kunde se på folket på plats och vi som var på intervju.

Fördelar för min del:

1. Var yngst, men lyckades nog få in den bästa meningen på hela timmen.
Frågan var: "Varför tycker du att vi ska anställa just dig"
Mitt svar blev: "Jag är endast 19 år, och har hunnit arbeta väldigt mycket och inom olika branscher. Det gör mig till en flexibel person som inte räds för nya utmaningar. Är glad och social och mitt främsta mål i livet är att utveckla mig som person"

Va tycks;) ?? Snubben hajja till ordentligt. Satt förs i sina papper och fick ett ryck med huvudet när Sajsa satte fart ;) Pallen skulle vart imponerad, han gnäller ju på att jag har talsvårigheter ;) nee men ngt ensataka språkfel brukar jag väl kunna lyckas få till icke sällan.


Vad tycker nu jag om detta?

*Jo.. Ett resande säljjobb kan vara som det lät rätt så ensamt. Men å andra sidan var det jäkla e mej seriöst. Skulle till och med ha jobbbil, få eurocard, traktamente.... låter inte helt fel va?
Lite bonusar, fast lön, provision.. ja det lät bra och mer information får jag om jag får komma på en andra intervju där folk som dem är väldigt intresserade av får komma på.
*Helgledigt jobb betyder att jag kan som vanligt träffa min Palle utan större bekymmer.
*Pappa reser mycket inom jobbet och han sa att man lär sig mycket av att bara komma till nya platser.

Vi får se vad detta bär med sig. Jag kanske inte ens är intressant för en andra intervju i och med att det saknas körkort för min del.

Nu får jag säga som  F I A  B U SJag måste verkligen ta tag i detta nu, allt skulle bli så mycket enklare med det!!!
2009-01-27 @ 13:06:47 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0