Fläkt och fart, mycket kyla..

Nu är jag hemma igen efter mina små utflykter runt om i Göteborgs området.

Var först iväg till Mölndal där jag gick runt en bra stund för att leta upp konditoriet som jag skulle lämna in en arbetsansökan till. Var helt röd om fingrarna när jag åter hoppade på spårvagnen tillbaka mot Frölunda.

På torget stanna jag till och lämna in några ansökningar och begav mig därefter hem igen.
Ringde tandläkaren för att kontrollera att det var där jag stod och fick även en tid; Måndag 15.45, snabba ryck!
Får passa på och gå till tandläkaren mycket nu när jag har det gratis i 2 år till!!

Ringde även Restaurangen där jag arbetade tidigare, men inget svar som vanligt. Nu är det pappa som ringer dit och svarar de inte eller nekar så blir det jag och 2 "biffar" som går dit för att hämta hem min lön. Nu har det passerat 2 månadslöner plus mer så det är änna dax nu.
Kollade upp lite omkring allt.
Lagen säger att "personalliggaren" ska sparas i 3 års tid dvs. han kan inte ha slängt den för då har han brytit mot en lag och alltså finns det bevis på att jag arbetat där.
Lönen ska vara 103.60kr för timlön vilket jag antar att det blir för min del just nu. Skulle haft månadslön egentligen, men jobba jag 25 timmar 1 vecka så är det bara krångligt.
 Får ligga i och ringa när pappa är hemma sen också.

Nu ska jag kiak på lite recept på bullar/ bröd och sedan sätta igång med baket!



// S A J S A
2009-01-29 @ 14:48:40 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0