Fredag + Tacopaj

På helger hinner jag inte med att skriva blogg så mycket. Det händer oftast en hel del och datorn glöms bort helt. Det är väl visserligen bra för min egen de. Datorn ska ju inte ha övertaget om mitt liv och man har faktist roligare när man INTE sitter vid datorn.
För att vända mig till fredagkvällen så var den lugn.
Kom till Överlida runt fyra tiden. Såg lite avsnitt av "R O B I N S" skit kul. Ni borde gå inte och titta på det. Jag kan lägga med en lustigt klipp från en liten snutt.

Därefter begav vi oss till affären för att pussla ihop kvällens middag, Tacopaj : ) 




T a c o p a j 


 

I N G R E D I E N S E R

500g Köttfärs

1  gul lök

1  röd paprika

1  burk majs

1  burk minimajs
1 burk ananas
2 tomater

1  burk creame fraische

1  dl matlagningsgrädde

2  msk majonäs

4  dl ost

tacochips
1 påse tacomix

P a j d e g :

3  dl vetemjöl
1  dl rågmjöl
200  gr smör
2  msk vatten

G Ö R   S Å H Ä R :

Blanda ihop ingredienserna till pajskalet till en klump. Låt stå kall i 30 minuter.
Gör undertiden köttfärsröran. Bryn färs + lök.
skär paprika, ananasen, tomaterna och minimajsen i mindre bitar. Häll i tacokryddan i köttfärsen och löken och tillsätt creame fraische och grädde. Rör ner övriga ingredienser, dock inte chipsen.

Ta fram degen och tryck ut i formen och förgrädda skalen i 10 minuter. Nagga pajen med en gaffel. Därefter lägg i köttfärsblandningen och smulö över chipsen. Ställ in i ugnen 15 minuter på 225 graders värme.
Låt gärna pajen stå och dra sing efter det. Annars kan det hända att den blir lite gäggig. Bäst blir den om man sen värmer den dagen efter.



När vi ätit upp och plockat undan allt så åkte vi bort till Bengan och Lena för att kolla på "Let´s Dance"
Bengan stod och diskade när vi kom dit, riktig husnisse dendär ;) duktigt!!
Så jag och Palle satte oss vid bordet tills de var färdiga med diverse sysslor.
Strax innan 20.00 tog vi plats vid våra vanliga platser nere i TV-rummet.
Lena hade plockat fram en kaka bara denna gången och jag antar att Bengan tyckte att det var alldelses för lite så genast åkte en ask med choklad fram. Han är söt Bengan. Tar sig en liten bit och om man tittar på honom så ger han mig ett flin :)
Jag åt faktist några jag med. Det var sånna sjöfigurer med både vit och mörk choklad och nougat i mitten. Góa !!

Blondinbella fick ta sin danspartner med sig och lämne Let´s Dance. Lika bra det tycker många. En sån människa går det inte att lyssna på i 5 minuter ens.
Men starkt av henne att ställa upp i programet.
Mina personliga favoriter är Laila Bagge och Morgan. Dem dansar ju bäst i hela programet och det kan man inte säga emot. Carl-Jan däremot är också en rolig prick att titta på. Elegant och mallig i sättet att svänga runt på dansgolvet och alltid, alltid händerna på midjan någon eller några gånger under dansens gång. Sen kan man inget annat än att flina åt honom när han själv flinar^^

Efter programet satt vi i ett tag och pratade om allt vad gällande bostadsbidrag, socialbidrag till eventuella kurser. Det är inte lätt i dessa tider. Finns knappt några jobb att få och man vet heller inte vad man vill bli. Det hade vart ett ypperligt bra tillfälle att studera nu. Men För mig egen del som inte vet vad jág vill bli ens, så känns det bra meningslöst. Jag lägger inte flera års studieskuldsåterbetlaning på något jag inte ens blev.
Men jag kan faktist tänka mig att läsa några kurser på komvux. Har funderat ett tag på Företagsekonomi A och B och marknadsföring. Har inte kikat så mycket mer men det kan säkert bli en annan kurs om jag nu börjar att studera igen.
Skönt att ha Bengan nära till hands. Han är själv egen företagare och en otroligt vis person. Han kollar upp saker åt en utan att den ens behöva be om det. Han kollade upp Alfa kassan för min del och det var väldigt snällt gjort. Sen har han även en hel del olika förslag. Så det känns jätteskönt att ha en sådan person i närheten.

Kvällen blev nog inte jättemycket mer än såhär denna kväll. Vi åkte hem och kikade på reprisen av " Mästarens mästare". Varade en timme och sen var det sängen bums.
2009-01-25 @ 14:01:09 Sajsa bakar/lagar mat Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0