God morgon!

God morgon allihop!
Vakna upp denna morgon med en hel hop saker i huvudet som jag verkligen måste ta tag i. Redan nu kan jag stryka några, vilket käns oerhört skönt!
Fast å andra sidan så är det saker jag fått skjuta på, på grund av att telefontider osv inte gick min väg idag.

Hade verkligen sett fram emot en morgonpromenad denna morgon. Men när jag slog upp locken och insåg att vädret inte var så mycket att vara ute i så fick jag ändra mina planer något. Förhoppningsvis spricker det upp så att jag kan ta promenaden lite senare, eller så kör jag ut farsgubben när han är hemma. Det är nog mest han som behöver en promenad så det måste han ställa upp på. Annars får jag göra en "Palle"- valpögon!

Idag ska jag träna lite. Blir inte så invecklat.. lite sit-up och andra övningar här hemma. Man kan inte bete sig som en arbetslös bara för att man är en. Nej här ska vi ut och söka jobb, hålla fast vid träning och försöka göra sånt man tycker om. Dock kostar väldigt mycket pengar och det är en grej jag måste försöka hålla i nu innan jag får jobb. 
Måste betala räkningar idag med....usch!!
 
Jag är faktist väldigt duktig med att komma upp på morgonen, ligger inte längre än till tio max...så det kan inte beskylla mig för. 

Nu är det frukost som gäller. Är inte speciellt sugen på det. Dricker te just nu och maten får väl vänta tills jag svimmar av på grund av näringsbrist. Eller så äter jag nu och lägger en stor tanke på Alx farmor; 
"Man ska inte äta när man är hungrig, man ska äta för att inte bli hungrig" - väldigt klokt sagt, synd att man glömmer av sådana vettiga saker fort. 

Dagens TV - program då. Har ni haft koll på min blogg så vet ni att det är "made in Sweden" på TV:n denna kväll. Ni som inte sett det förr borde kanske ge det en chans. Väldigt intressant och väldigt sköna figurer. Det är med Anders Bagge, Laila Bagge och Andreas Carlsson, idol juryn : )

Nej nu får jag agera frukostvärdinna åt mig själv, kan ju inte sitta här o sitta hela morgonen!


2009-01-28 @ 11:55:01 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0