Jordnötskakor

Jag kunde verkligen inte hålla mig längre. Nu blir det bakning denna kväll som många andra kvällar förra veckan.
Det är oerhört avslappnande för min egen del. Det är verkligen något jag tycker om att göra.
Men alla som känner mig vet att jag knappt äter bakverken jag skapar.

Men som sagt, idag är det jordnötskakor som står i kö. Denna familjen har alltid varit galna i nötter. Jag och min bror brukade alltid ha jordnötssmör och jordgubbssylt på smörgåsen. Läskigt söt men fasligt gott.

Receptet kommer som alltid på plats här. Man får vara generös och dela med sig av det goda

J O R D N Ö T S K A K O R


 

Ingredienser

200 g smör
2 dl socker
2 dl havregryn
2 dl hackade jordnötter
1 tsk bakpulver
3 dl mjöl

Garnering
50 g choklad

Gör såhär:
Sätt på ugnen på 175 grader.
Rör ihop till en en deg. Rulla ut på längden och dela upp i 30 små bitar. Rulla sedan ihop bitarna till en boll och placera på ett bakplåtspapper.
Ugnen i 15-17 minuter.
Låt svalna och garnera sedan med chokladen.


2009-01-28 @ 10:39:36 Sajsa bakar/lagar mat Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0