Lördag och heldag i Borås

Inatt var ingen bra natt över huvud taget. Var totalt hopplöst att somna och när jag väl somna efter 02.00 någon gång så kunde jag omöjligt sova bra. Så det ledde till att jag vakna redan 04.00 igen.
Klockan nio ringde i alla fall väckarklockan och det var dax att stiga upp. Gjorde mig i ordning, fixa frukost och tjata upp pallen och sen kom Bengan och Kena förbi och plocka upp oss.
En timme efter det var vi på plats i Borås.
Kollade först lite grindar och köpte rörblad till min klarinett som jag har tänkt blåsa igång på nytt efter 12 år.. Pallen fick sin gitarrklämma och siktet var därefter mot knalleland.

Började men en fika och fortsatte sedan trippen runt om : )
När vi sedan satte oss i bilen hade jag köpt två kuddar till soffan och öronljus till Pallen. Och tanken var nu att bege oss in till centrum för att hämta ut bio-biljetterna och äta. Blev Thai Silk denna gång :) Ni anar inte hur fantastikst gott det smakar och hur bra servicen är där : ) Kanon!!
Mätta och belåtna efter ett tags ätande så befann vi oss på Bion, längst bak i de stora 2-sits sofforna :) Nu skulle det bli bio för hela slanten. Hade köpt en låda popcorn och läkerol och vatten, Pallen lite godis, Bengan sina baconsnacks och Lena en påse bilar  ;D
Filmen blev "allt flyter", som Måns Herngren har skrivit. Mycket bra och mycket rolig film :)

Nöjda med dagen så åkte vi hem. Nu är klockan inte jätte mycket och Pallen har laddat en film.. så nu blir det den tills det är sovdax :)

Hoppas att eran dag har vart helt okej :)



servitören erbjöd sig att ta ett kort, vilket var väldigt snällt av honom :) så här sitter vi alla på restaurangen :)


 

2009-01-10 @ 22:49:37 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0