Måndag- minitripp med Lena

dag vakna jag runt halvtio tiden och låg och grubbla på allt mellan himmel och hav.. Hann med en halvtimmes funderinger innan Pallen ringde.

Gick upp efter samtalet och ringde bort till Lena för att höra om hon var sugen på en morgonprommenad. Men hon skulle åka till Svenljunga  på lite ärenden så vi bestämde att jag skulle följa med och att vi kanske kunde ta en prommenad därefter.
Hade en halvtimme på mig att fixa mig vilket var en lätt match. Slängde på mig några tygstycken, satte upp håret och la på lite mascara : )

På vägen börja det regna, skittråkig.. inte kul att gå runt och bli blöt... det blåste även rätt så bra ute.. "/

Var först i mataffären för att hon skulle handla. Jag köpte några småsaker som dill o ja fikon och sen skulle vi in till systemet och köpa en vin-box.
Det blir alltid lite extra saker på vägen när man är iväg med Lena, och det är ju kul :D så vi drog till en blomsteraffär och kika lite och jag ville ju ha allt till lägenheten, men fick nöja mig med två krukor och växter som jag fick i planterade i affären :) var skitbilligt och snyggt så kunde inte låta bli. Nu blir det ju extra plats i fönstren efter att alla ljusstaker försvunnit så det är ju inte helt fel : )

Nu sitter jag hemma i lägenheten med tända ljus, var ju svinkallt när jag kom hem. Pallen kommer om en timme så ska strax förbereda med maten lite : )
Det är väl någon film-gala ikväll på TV tror jag Lena nämde något om. I vilket fall så var vi välkommna dit ikväll och det återstår att se vad Pallen tycker om den saken. Så förmodligen så blir det lite kvällsmys där ikväll : )

Har lite mer saker som är tänkta att komma upp här. Får se vad jag hinner med nu : )

Växterna är dagens inköp : ) ska ut med adventsstaken och dii men ännu en växt är tanken :) får se om det blir senare idag eller imorgon : )




Nu är alla kuddar till soffan köpta och på plats. Eller ja i vilket fall så är behovet av kuddar inte så stort längre, men man vet aldrig med mig rikigt ;)

2009-01-12 @ 15:40:09 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0