Måndag

Klockan 16.15 kom min lille skrutt hem. Hade gjort lite middag som vi stoppa i oss innan andra filmen av Sagan om ringen kom på. Eller den hette Sagan om de två tornen, om jag inte minns fel.
Vi kände väl att det var lika bra att plöja igenom alla filmer nu på en gång när vi fortfarande minns. Sen gillar jag såna "Filmdagar", nu vet när man ser alla av en sort. Precis som förra året innan jul då vi satt ett helt dygn och kollade på alla Die Hard filmer. Så det är inte helt omöjligt att sista filmen ligger risigt till snart den också.

Filmen var ca 3 timmar lång. Först tänkte jag att det skulle kännas jättedrygt att sitta och kolla på dem filmerna, dels för att jag från början inte ens ville se dem och dels för att dem är långa ;)
Men faktum är att det gick väldigt fort, kändes som en helt vanlig film på 1,5 timme...

Efter filmen hade jag bestämt att vi skulle till Bengan och Lena för att kolla på Guldbaggegalan-filmgala...
Så när vi kom strax innan 20.00 så var fikat på plats.

Filmgalan var i sin vanliga ordning rätt dryg.. Det är ju samma filmer som nomineras hela tiden och efter detta program känns det som om man sett alla filmerna. Ett plus till en himla rolig programledare, Johan Glans.
Det hade nog inte gått att se klart hela programet om han inte vorre med där. Han bjöd på en hel del skratt eller flin i alla fall. Och ett extra plus till honom för att han fått med den lille gustafsson, även det lyfte upp programet.



Om jag själv ska ranka detta årets filmer på 1-3 plats så ser det ut såhär:

1. Patrik 1,5

2. Allt flyter

3. Arn



Antar att det inte är så många som sett den "Låte den rätta komma in", men det har jag gjort.. En äcklig film må jag säga. Den är inte skräck-äcklig.. mer sykligt äcklig "/ .. Men den är väl värd att se om man har såna nerver som pallar sykliga filmer. Men jag hade nog önskat att jag inte sett den på bio. Blir ju lite värre med alla ljudeffekter.
Den var t.o.m så sykligt äcklig att jag inte ens rörde mitt godis, och dessutom så slängde jag det i papperskorgen på toaletten direkt efter filmen... usch!!

För att återgå till kvällen så måste jag nämna en söt grej. Lena eller om det var Bengan, plocka fram en aladin ask med choklad.. och som det säkert är i alla familjer så finns det bara mörk choklad, likörer och romrussin bitar kvar i kartongen... Bengan var så söt så han gick och lämna asken till Lena så att hon kunde äta upp en del mörka chokladbitar, och därefter försökte pracka på mig de sista för att han skulle börja på nästa lager ;) haha söööt, det må ni tro.. det är Bengan det ;)



Kvällen avslutades med ett avsnitt full frys.. Pallen är så söt så.. kollar alltid på mig när det händer något kul för att se hur mycket jag skrattar.. och viker jag mig av skratt så kör han den repliken om och om igen efeter det .... ;D   <3



2009-01-13 @ 14:29:50 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0