Nyårsafton

12.00 på förmiddagen väcker Alx mig.
- Vad är klockan? undrar jag och vänder mig om.
-12 ! svarar Alx.

Ni kan ju gissa om jag flög upp och kände mig stressad ;O
4 timmar kvar tills gästerna kommer !!! herregud jag måste göra det och de.. och nee.. det är ju inte så mycket.
Men det blev fart på lilla Sajsa kan ni tro. Duka fram lite frulle och sen drog vi iväg till Mjöbäck för att köpa lite saker vi glömt dagen innan.
Sen satte jag fart med allt. Duscha, fixa mig, skala potatis, skiva och fixa och dona.

40 minuter försenade kom PAtrik och Sofie med massa raketer och champangen :D
nu jävlar ska vi ha roligt !!!!

Började lite lättsamt med fika, för att få i gång stämmningen.. Var ju trots allt ett bra tag sedan vi setts.
Under fikat luska vi fram något märkligt.,,
Ni har säkert läst om Alx morbror Göran, som äger en möbelaffär och där vi köpt våran soffa.. ??  I vilket fall så disskutera vi soffan och dens ursprung för att både PAtrik och Sofi tyckte om den. Och vi svara som det var, att soffan kommer ifrån hans morbrors möbelaffär på rosenlundsgatan i Göteborg (också kallat; horgatan..) PAtrik sa att han pappa kände en som också ägde en möbelaffär där och efter ett litet mess av hans farsa så var det framlagt attt det var Göran som var väldigt bra kompis med hans pappa och att dem haft 40-års fest ihop där både Patrik och Alx vart ;) lite märkligt ;)
Sen var stmningen på topp.
Jag började med maten och de andra tre satte sig vid köksbordet och söp igång ;)
Efter en timmes supande och framförallt en timmes matlagning för min del så skulle förrätten serveras...

Mycket väl godkänt från allas sida och en nöjd Sajsa kilar iväg till köket för att hämta ut varmrätten.
Även den smakade ypperligt och denna gång väntade jag en bra stund med efterrätten. Var ju tokmätt redan och efterrätten skulle bli mastig, det visste jag ;D
Men efter ett bra tag så togs även den fram. Och det var en ananas båt med hallonsorbet, vaniljglass och varma hallon. Hade toppat med en halva passionsfrukt och en physsalias, men det VIKTIGASTE glömde jag "/ Tomteblosset.. På något kort kommer nog efterrätten att visas och då kan nu föreställa mitt mästerverk med ett brasande tomtebloss...mm mmm mmmh (A)

Drack gjorde vi ideligen, eller de andra.. inte jag ;) jag höll mig på den säkra sidan men var inte helt ren. Ett glas rött till maten svalde jag ner och champangen kunde jag ju inte låta bli senare...

Efter efterrätten var det lite sällskapsspel "med andra ord" och det var tjejerna mot killarna.. och gissa vilka som vann !? Girls girls girls förfasen ;D


Pallen drog ett och ett annat skämt om klockan och en gång så sa han att klockan var kvart i tolv., "aha okej" sa sofie utan minsta reaktion.. haha jag blev tokstressad över att tiden gått så fasligt fort, men så var icke fallet ;)


Men när klockan väl var kvart i tolv så börja vi förbereda oss. öppna champangen, satte ut raketröret och satte på TV för att vara med vid nedräkningen.


1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12.......GOTT NYTT ÅR!!!!!


knasig nedräkning, snarere en uppäkning.. lite frågande huvuden efter att dem sagt Gott nytt år så förstod vi att klockan var 00.00 :D GOTT NYTT ÅR, skååååål! ja.. antar att det var som hos er!!


Champange spilldes, kort tog, det pussades och kramades, skålades och ut o smällde rakter gjorde vi och skratta och drack och Patrik fick fram ett glädjeskutt och fan vilken kväll :D


När rakererna avtagit gick jag in och plocka fram ostbricka och dess tillbehör. De andra var ute med en tjock giftpinne också gallat cigarr.. men sånt äckligt vill jag varken lukta eller smaka på..


Ska lägga upp massa kort på kvällen nedan, men det tar sån förbaskad tid så lägger upp det i ett eget. Men en liten bild ska allt få publiseras här och nu!


Och till er alla från mig, ett riktigt gott nytt år!!


2009-01-01 @ 16:57:08 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0