Nytt jobb!!




Då har jag varit på anställningsintervju idag. Tog fem minuter o sen var jag anställd ..
Dessvärre är det inget jobb jag vill sattsa på. Det får bli tills jag hittar ett annat.

Vad gör man där då?

- jo, jag ska sälja ett erbjudande åt Telenor (mobiltelefoni).
Erbjudandet är både riktiat till privatpersoner och företag.
Åt företags vägnar så betalas 419 kr/mån och de ringer obegränsat och skickar obegränsat med sms. Dessutom är moms inkluderat. Jag förstår mig inte riktigt på sånt, men jag får höra med Bengan nu i helgen om jag inte får klartecken på kursen jag ska på klockan 11.00 på fredag.
Privatpersoner betalar samma pris a´ 419kr/mån och ringer och skickar obegränsat de med. Dessutom kan företag och privatpersoner betala 50 kr extra och få en mobil. Vet inte om det är 50 kr extra/mån eller bara 50kr. Det återstår att se.

Jag ser detta mest som en erfarenhet. Får ju en säljkurs helt gratis!! Har ju inget annat för mig ändå...

Så på fredag är det kurs i 3 timmar. Måndag 10.00 är det start. Sen kommer jag vara en så kallad "fältsäljare". Alltså kommer jag inte sitta på häcken på ett kontor, utan vara ute på vift och sälja. Jag kommer jobba väldigt självständigt och det är upp till mig själv att bestämma hur jag ska bära mig åt. Givetvis ingår lite vägledning för det på kursen.
Provision är det som jag nämnde i tidigare inlägg. Det var rätt okej, 300... något per sålt abonemang, skatt på det givetvis. Så säljer jag 3 i snitt om dagen blir det en lön på 18-20.000 :) Men det är hårt jobb.
Fördelen är väl att jag kan åka vart jag vill och sälja. JAg behöver inte möta upp någon chef eller säljcoach någon stans. Det gör att jag kan ta mig till Kinna, Varberg och Borås m.fl och försöka där.

Vi får helt enkelt så hur det går.


Har hittat ett annat jobb på arbetsförmedlingen nu. Det är på ett konditori. Arbetstid 05.00-13.30 vilket kan bli jobbigt. Men å andra sidan älskar jag att baka :) Så imorn blir det en tripp dit för att lämna CV och ett eprsonligt brev.




Nu har jag ätit mat precis. Pappa och jag lagade mat tillsammans idag. Trevligt!!
Fredde var igång o skulle plåta oss ;) det såg för övrigt ut såhär:




Sajsa och Pappsen lagar mat :)

Blev biffar med fetaost, bacon, potatis, kryddor... brunsås och Potatis :D
jättegott !!!
2009-01-28 @ 21:37:22 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0