Öland 09 <3

Helt slut men efter en underbart mysig resa till Öland är jag nu återigen hemma!
Vädret var väl som väntat för att vara i Sverige. Dock var den dag, vi trodde skulle vara bäst sämst!! aj aj vilken miss, men knappt 2 timmar på beachen fick vi vara nöjda.

Vi åkte på söndagen och hade bokat in oss fyra nätter på Lundegård camping i en liten stuga.
Öland är ett perfekt turistmål även för svenskar. Vi åkte bil upp och ner runtomkring hela Öland för att hinna med varenda hörn av sevärdheter. Vi var nere i den absolut södraste delen av Öland där Långe jan stod.
Efter 197 traffsteg upp i fyren var jag helt slut, men en liten ny energi kick satte fart när jag klev ut och fick syn på utsikten. Vilken otrolig höjd jag var på!! Min lille Palle-lus och hans mamma tyckte väl minst om utsikten tror jag.

En annan upplevelse var Borgholmslott/ Solliden. Rätt mysigt men väldigt mycket folk. Det var den 14:e Juli, samma dag som kronprinsessan Viktoria skulle fira sin födelsedag. Tur att vi var där runt elva redan och hann smita innan tillställningen skulle börja runt tvåtiden.

Sen var det mindre utflyktsmål och grillning vid stugan på kvällarna. Sista kvällen käka vi på en restaurang inne i Borgholm. Åt fläskfilé, "Black and white".

Vi gjorde såklar massa mer än jag fått plats med här, men det orkar jag inte skriva och ni orkar nog inte läsa allt heller ;)

2009-07-20 @ 19:36:56 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0