Drick dig frisk med en av årets hetaste trend, Te

Mitt eviga tjat om te på bloggen. Men jag tror stenhårt med detta och bäst av allt, det är gott.
Jag drack te innan jag börja dricka kaffe. Det var som en drog för mig. Citron te har alltid varit min favorit tätt följt av de tropiska smakerna.
Att det nu är nyttigt dessutom ser jag som ett stort plus, större än korset där jesus korsfästes på.




Yerba Mate - Gör dig pigg
Argentinas "gröna guld" dricks som kaffe i Latinamerika. Yerba mate är ett örtte proppfyllt med naturens stimulerande ämmnen koffein, teobromin och teofyllin som verkar uppiggande vid fysisk och mental trötthet - rena energidrycken.
Bonuseffekt: Fett förbränningen ökar


Vitt - trendigt & nytt
Det exklusiva vita teet med den silkeslena smaken är hetast på tehyllan! Bladen skördas en kort tid på våren och behandals minimalt. Det gör att de behåller ännu mer av de välgörande antioxidanterna och näringsämnena än grönt te-sorterna och innehåller mindre koffein. De allra finaste sortena består enbart av vitfjuniga knoppar.


Blommande - för alla sinnen
Gott för kroppen - vackert för själen. Se små hundknutna tebollarna slår ut i kokhett vatten och veckals ut i en bedårande blomma - Mitt framför dina ögon. Bollarna är ofta knutna av jasminete och smaksatta med milda blomster. En ljuvlig present.
 
Grönt - Bra för huden
Det gröna teet är känt världen över för sina hälsosamma effekter. Bladen är boostade med flour för friska tänder och kraftfulla antioxdanter som skyddar hjärtt och minskar risken för cancer. Ett par koppar om dagen gör dig dessutom vacker. Hälsodrycken stärker nämligen hyn och suddar ut ålderstecken.

Pu-ert - Rena medicinen
Hos oss är pu-ert mest känt som bantnings-te, i Kina är det en hel egen kultur. Det myntomspunna pu-ert lagras som fina årgångsviner och används traditionellt som medicin-te för att hjälpa matsmälltningen, sänka kolestrolet, stärka immunförsvaret och motverka baksmälla.

Rooibos - Lindrar stress
Sydafrikas uppfriskande roobios är en naturlig källa till flera essenteiella mineraler och antioxidanter som sägs lindra stress, allergier, astma, eksem, kolik. Det röda örtteet är helt koffeinfritt så det är bara att njuta en kopp på kvällen och somna sött ändå.


2009-03-16 @ 17:48:49 Hälsa Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0