Gårdagen

Igår var jag hemma med Lena. Vi satt först vid datorn en stund för att visa henne hur man redigera bilder. Ett väldigt enkelt redigeringsprogram där ett tryck räcker. begripligt och välstrukturerat.

Därefter fika vi lite. Nu hade hon gjort såna kakor med lingon och daim. Tänk va smaken kan skilja. Min blev som en rätt hög mjuk kaka och hennes blev låg och lite knäckig. Väldigt goa båda sorterna. Men "hur" man gör och ugnens betydelse kan göra ett bakverk så himla olika.
Var inte speciellt hungrig denna dag så fick bli ett tunt smalt slags knäckebröd och en kakbit.

Efter fikat gick vi ut på en promenad. Denna gång var det en ny sväng. Det är rätt mysigt att gå runt i Överlida och i dess trakter. Jag vågar bara gå till campingen och runt om i samhället, finns så mycket skog och det är väl en grje jag är känd för "chicken när det gäller vilddjur".. Men det gick bra och en promenad på timmen fick duga.

Hemma plocka jag iordning lite. Skönt om det är fint därhemma. Man blir mer avslappnad.
Sen la jag mig i soffan som även blev min plats hela kvällen. Var så himla trött och mådde inte helt hundra. Var yr eftersom jag knappt ätit något och mådde i allmänhet inte alls bra.
Blev lite kvällsmat och en film "national trasure 2" senare, fast såg inte klart.


Idag mår jag däremot mycket bättre. är lite trött givetvis, gick upp efter sju någon gång.
IDag är det Ge-kås som gäller. Ska försöka vara irodning tills Palle kommer hem och förhoppningsvis ha ngt enkelt att äta tills han kommer hem. Det är bara öpptet till sex idag och jag hade velat kika i affärerna utanför också :)

ikväll blir det nog Let´s Dance :)

// S A J S A
2009-03-06 @ 09:13:14 Min dag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0